x
Få et uforpligtende tilbud

Send os en forespørgsel

Eller kontakt os på mail eller telefon:

350+ kunder

Uforpligtende møde

Ingen lange bindinger

Bureau med topkarakter på Trustpilot

Send forespørgsel ny

Vi vender tilbage indenfor 12 timer

350+ Kunder i hele landet

100% ejerskab og ingen bindinger

x
Lukket

Konceptet om retargeting er ikke nyt, men virksomheder er begyndt at bruge det i et større omfang.

Alle sælgere ved, at det ikke altid er nemt at sælge noget til en kunde ved første kontakt. Hvis kunden allerede har besluttet sig for at købe et produkt, er der intet problem, men ellers det kan tage indtil flere kontakter at få et produkt solgt.

Retargeting er effektivt, fordi Facebook og Google kun målretter dem, der kender dig i forvejen. Det hjælper mulige kunder til at huske din eksistens via annoncer, der vil blive vist for dem, efter at de har besøgt din hjemmeside eller kigget på nogle bestemte produkter.

Måden det virker på, det er, at man følger sine besøgende rundt på internettet ved hjælp af Google og søgepartnere. På den måde kan dine annoncer dukke up for de besøgende, hvor end de befinder sig på internettet.

Retargeting vs. remarketing

Du har måske hørt det blive kaldt noget forskelligt; remarketing på Google og retargeting på Facebook. Det er det samme koncept, og begge terminologier kan bruges i praksis.

Forskellen er dog, at retargeting bliver oftest brugt til at beskrive teknologien med online annoncer, der er baseret på den besøgendes aktivitet på din hjemmeside. Altså mulige kunder besøger din side, og derefter kan du målrette annoncer til dem. Derefter hedder det netop retargeting.

Remarketing derimod, bliver brugt af bl.a. Google til at beskrive funktionen i AdWords, ligesom det bruges til f.eks. at beskrive brugen af re-engagerende e-mails. Det kan f.eks. være, hvis en mulig kunde har efterladt en side, med produkter stadig i kurven, uden at have købt noget. Remarketing ville være at sende den besøgende en e-mail for at minde dem om deres efterladte produkter.

Det er derfor samme koncept, men der er forskellige udførelsesmetoder for begge begreber.

Hvorfor er retargeting godt at bruge?

Hvis den besøgende på din hjemmeside ikke har besluttet sig for at købe noget, kan det godt være svært at fange deres opmærksomhed igen. På det punkt er retargeting et hjælpsomt værktøj til enhver sælger, da det giver kunden en lille påmindelse om dig og dit produkt.

Lad os forestille os, at en mulig kunde har fundet dit produkt på enten Google eller Facebook. De tjekker din hjemmeside ud, lukker den og glemmer derefter alt om dens eksistens. Det er her, retargeting kan hjælpe dig.

Dine annoncer dukker op for de besøgende rundt omkring på internettet, og påminder dem om de produkter, som de allerede har kigget på i forvejen. På den måde kan du nemt fange kunder, der måske var interesserede i dit produkt i første omgang, men var for ubeslutsomme til at købe noget.

Hvor kan man køre retargeting?

Retargeting fungerer således, at et bestemt antal dage, eller uger, efter kundens besøg på din hjemmeside, vil en reklame dukke op i deres Facebook feed, eller som reklame bannere på diverse hjemmesider. Det er valgfrit om det skal være på produktniveau, kategoriniveau eller helt generelt, men jo mere relevant det er – jo bedre fungerer det.

Det kan både være på f.eks. Facebook og Google at retargeting benyttes. Konceptet er som sagt det samme. På Facebook opsætter du en retargeting kampagne, og på Google er det med Google Adwords.

På Facebook fungerer det således: En mulig kunde, der besøger din hjemmeside eller webshop. Besøget på hjemmesiden bliver tracket ved hjælp af et stykke kode, kaldet en Pixel, som du har sat op på din hjemmeside, hvor du har oprettet en brugerdefineret målgruppe. Du installerer en Pixel, der måler de besøgende, og som ”kommunikerer” med den definerede målgruppe. Derefter, når den besøgende forlader din hjemmeside, bliver din annonce vist på den besøgendes Facebook feed. Annoncen vil dukke op efter/i et bestemt antal dage. Det kommer an på, hvordan du har opsat din retargeting kampagne. Det siges dog, at jo kortere tid der går mellem den mulige kundes besøg, og til din annonce dukker op, jo bedre bliver din konverteringsrate. Så længe dine annoncer ikke kommer til at virke som spam.

Med Google Adwords foregår det på næsten samme måde. Du har en mulig kunde, der besøger din hjemmeside eller webshop. Deres besøg bliver tracket via Google Analytics, hvor man også sætter en målgruppe op – en såkaldt remarketingliste. Når den besøgende så forlader din hjemmeside, vil din annonce dukke op på andre hjemmesider på nettet via reklame bannere.

Det er en nem og effektiv løsning til at re-engagere mulige kunder.

Skal vi hjælpe dig?

Står du og overvejer, om retargeting ville være et godt værktøj for dig, eller er du blevet interesseret i idéen, så lad os hjælpe dig i gang. Vi kan hjælpe dig med at sætte teknikken bag kampagnen op samt skabe de annoncer, som du har brug for, så du får en super effektiv retargeting kampagne.

Vi kan tilbyde eksperter på området, der har flere års erfaring, og som kan give dig alt den rådgivning, som du har brug for i forbindelse med din retargeting kampagne.

Ring til os i dag og hør nærmere om hvad vi kan gøre for dig!