Hver eneste dag behandler Google millioner af lokale søgninger. Har du fat i kunderne i dit nærområde?
Du kender det sikkert selv. Du skal bruge en håndværker, kinesisk mad, en frisør eller måske en gardinforhandler nær dig. Du søger på servicen og tilføjer dit byområde som en del af søgningen f.eks. ”Frisør Odense” eller ”Blikkenslager i Esbjerg”.
Hvis du som privatperson genkender denne situation, er det let at se fordelene for din virksomhed. Særligt fordi de kunder, der søger lokalt, ofte er klar til at rette henvendelse det øjeblik, de har fundet et match nær dem. Lokal SEO er derfor en streng nødvendighed for dig, der gerne vil fylde din fysiske forretning med lokale, købeklare kunder.
Derfor er lokal SEO nødvendigt
Du husker nok den klassiske vejviser. Den tunge telefonbog med gule sider afsat til kommunens erhvervsdrivende. Den store telefonbog hører fortiden til, for i dag åbner vi Google og beder søgemaskinen forsyne os med et hurtigt svar – uden vi selv skal finde kategorier, orientere os alfabetisk og finde et godt bud på en fagmand, der kan løse vores udfordringer. Vi anvender internettet, og lokal SEO taler sit eget klare sprog, hvad angår fordele:
- 96% af PC-ejere søger lokalt
- 46% af alle Google søgninger er ”lokale”
- 64% af de lokale kunder har anvendt søgemaskiner eller lokale vejvisere for at finde forretningen
- 78 % af lokale søgninger fra mobil resulterer i et offline køb!
Konklusionen er med andre ord soleklar: Lokal SEO er en klar gevinst for forretningen og en nødvendighed for dig, der ønsker at synliggøre din virksomhed ud fra nutidens præmisser.
Husk desuden at dine kundes mobil eller PC afgiver geografiske informationer til søgemaskinen. Du har derfor alle odds på din side, hvis du optimerer professionelt og målrettet på de rette søgeord.