Få styr på feedet – få hjælp til Product Listing Ads
Når du indsender det Google Shopping feed, der udgør din visning i søgemaskinen, er det vigtigt, du sender de korrekte data. I modsætning til almindelige Google Ads kampagner, kan du ikke gå ind og tekstredigere, hvorfor du skal sende fyldestgørende data for at få din bedst tænkelige visning. På den måde er du garanteret, at brugerne finder dit produkt, når de søger, og at produktet indeholder de rigtige beskrivelser, priser m.m.
F.eks. skal det være let at afkode titel, annoncen skal have et brand, annoncen skal indeholde et korrekt billede etc.
Feed’et er meget vigtigt, fordi det skaber en forventningsafstemning, mellem det kunden ser og vil ind og bestille på din webshop. Klikker kunden sig ind på din shop, må man formode, at den pris og det billede kunden netop har set, er tiltalende. Det er med til at sikre en højere konverteringsrate end ved f.eks. traditionelle Google Ads annoncer.
Husk god produkt- og kampagnestruktur
Når det kommer til Google Ads Shopping, kan du som nævnt ikke udforme dine egen tekstannoncer. Det stiller krav til den måde, du strukturerer din produktdata på. Strukturerer du dine Shopping annoncer optimalt, vil du opleve større chancer for klik og konverteringer.
Ligeledes kan vi hjælpe med at sikre dine kampagner struktureres, så de giver mest mulig profit for din forretning. F.eks. ved at prioritere best sellers ved mere generiske søgninger. Dette kunne f.eks. være at din bedst sælgende taske vises som førsteprioritet over andre, hvis der søges på det brede udtryk ”tasker”.
Husk også at de produkter, som vises, bestemmes ud fra auktionen (ligesom ved Google Ads). Du bestemmer derfor selv, hvad du vil være villig til at betale for et klik videre til din webshop, men ligesom ved Google Ads, betaler du altid det laveste beløb for at ”vinde” kunden.
Kom godt i gang
Vil du gerne i gang med de mere konverterings-effektive Google Shopping Ads? Så lad StepUp Media hjælpe dig til succes.
Vi hjælper dig gerne med opsætning af annoncer og feed – og giver gerne gode råd til, hvordan du f.eks. kan supplere din nuværende markedsføringsstrategi med direkte produktvisning i søgemaskinen.
Du får naturligvis alle vores anbefalinger på baggrund af en analyse, som tager udgangspunkt i dit forretningsområde, og præsenterer dig for de mest relevante søgeord til dig og dine målsætninger. Hernæst kan vi oprette kampagner og annoncer, der fører relevant og købeklar trafik til din webshop.
Kontakt os for at høre mere om Shopping Ads eller dine muligheder med andre former for online markedsføring.