x
Få et uforpligtende tilbud

Send os en forespørgsel

Eller kontakt os på mail eller telefon:

350+ kunder

Uforpligtende møde

Ingen lange bindinger

Bureau med topkarakter på Trustpilot

Send forespørgsel ny

Vi vender tilbage indenfor 12 timer 👍

4,9 - Fremragende på trustpilot

350+ Kunder i hele landet

100% ejerskab og ingen bindinger

x
Åbent til kl. 16:00

Google Shopping Ads

Vis dine produkter direkte til din kunder – og skab salget allerede i Googles søgeoversigt!

Stort produktfokus, højere konvertering

Når din bruger søger efter et produkt, er det et specifikt produkt, der er af interesse – og ikke de mange webshops, der tilbyder det. Derfor kan du med stor fordel synliggøre dine produkter allerede i søgeoversigten ved at anvende Google shopping Ads.

Brugeren ser straks den vare, han eller hun har interesse i, og kan samtidig både se produktbilleder og aflæse priser. Det giver i sidste ende en højere konverteringsrate – til glæde for din omsætning.

Er du ikke helt sikker på, hvad Google Shopping er?

Hvis du ligesom mange tusindvis af andre brugere søger efter produkter på Google, har du garanteret allerede set Google Shopping kampagner som en del af søgeresultatet.

Forestil dig, at du søger efter nye løbesko. Når Google præsenterer dig for resultaterne, viser søgemaskinen nu billeder af løbesko øverst i oversigten eller i højremargen.

Det, du ser, er såkaldte Product Listing Ads (PLA), som optræder med det samme for brugeren, der hurtigt kan se produktnavn, pris og navnet på webshoppen, der forhandler produktet. Ligesom med almindelige Google Ads kampagner, skal du intet betale, før din bruger klikker på din annonce. Først her betaler du en klikpris, som du bytter til trafik fra købeklare kunder, der med deres specifikke søgning ved, hvad de går efter. Det skaber kort afstand fra søgningen til salget.

Sådan virker Google Shopping Ads

Google Shopping Ads fungerer ved at vise dine produkter i annonceform direkte i søgemaskinen. Og der er intet behov for manuel opdatering af potentielt hundredvis af produkter, fordi et smart product feed (en dataliste) automatisk opdaterer i sammenspil med din webshop. Det betyder, at når produkter kommer til, udgår, bliver udsolgt, ændres i pris etc., så opdateres dit feed automatisk og giver Google besked.

Annoncerne skal dog stadig opsættes, overvåges og optimeres, men annoncerne er designet til at give flere konverteringer, fordi dine kunder allerede befinder sig sidst i købstragten.

Modsat Google Ads kan du tilmed få vist flere af dine produkter i samme søgning. Det giver endnu bedre mulighed for salg.

Få styr på feedet – få hjælp til Product Listing Ads

Når du indsender det Google Shopping feed, der udgør din visning i søgemaskinen, er det vigtigt, du sender de korrekte data. I modsætning til almindelige Google Ads kampagner, kan du ikke gå ind og tekstredigere, hvorfor du skal sende fyldestgørende data for at få din bedst tænkelige visning. På den måde er du garanteret, at brugerne finder dit produkt, når de søger, og at produktet indeholder de rigtige beskrivelser, priser m.m.

F.eks. skal det være let at afkode titel, annoncen skal have et brand, annoncen skal indeholde et korrekt billede etc.

Feed’et er meget vigtigt, fordi det skaber en forventningsafstemning, mellem det kunden ser og vil ind og bestille på din webshop. Klikker kunden sig ind på din shop, må man formode, at den pris og det billede kunden netop har set, er tiltalende. Det er med til at sikre en højere konverteringsrate end ved f.eks. traditionelle Google Ads annoncer.

Husk god produkt- og kampagnestruktur

Når det kommer til Google Ads Shopping, kan du som nævnt ikke udforme dine egen tekstannoncer. Det stiller krav til den måde, du strukturerer din produktdata på. Strukturerer du dine Shopping annoncer optimalt, vil du opleve større chancer for klik og konverteringer.

Ligeledes kan vi hjælpe med at sikre dine kampagner struktureres, så de giver mest mulig profit for din forretning. F.eks. ved at prioritere best sellers ved mere generiske søgninger. Dette kunne f.eks. være at din bedst sælgende taske vises som førsteprioritet over andre, hvis der søges på det brede udtryk ”tasker”.

Husk også at de produkter, som vises, bestemmes ud fra auktionen (ligesom ved Google Ads). Du bestemmer derfor selv, hvad du vil være villig til at betale for et klik videre til din webshop, men ligesom ved Google Ads, betaler du altid det laveste beløb for at ”vinde” kunden.

Kom godt i gang

Vil du gerne i gang med de mere konverterings-effektive Google Shopping Ads? Så lad StepUp Media hjælpe dig til succes.

Vi hjælper dig gerne med opsætning af annoncer og feed – og giver gerne gode råd til, hvordan du f.eks. kan supplere din nuværende markedsføringsstrategi med direkte produktvisning i søgemaskinen.

Du får naturligvis alle vores anbefalinger på baggrund af en analyse, som tager udgangspunkt i dit forretningsområde, og præsenterer dig for de mest relevante søgeord til dig og dine målsætninger. Hernæst kan vi oprette kampagner og annoncer, der fører relevant og købeklar trafik til din webshop.

Kontakt os for at høre mere om Shopping Ads eller dine muligheder med andre former for online markedsføring.