Google Ads Shopping (PLA)

Omsæt mere med Google Ads Shopping

Google Ads Shopping er dine produkters genvej til direkte eksponering i søgeresultatoversigten! Skru op for salget med effektiv PLA opsætning

Synliggør dine produkter

Google Shopping Ads er de annoncer med billede, pris og navn på webshoppen, der kommer frem øverst i søgemaskinen, når du søger på et produkt. Google Shopping Ads giver dig altså mulighed for at synliggøre dine produkter over for interesserede brugere lige dér, hvor de befinder sig. Køberen er med andre ord kun ét klik fra produktet!

Fang de købeklare brugere

Brugere, der søger efter et specifikt produkt, er oftest de kunder, der allerede har taget en beslutning om at anskaffe sig produktet – og nu leder efter det bedste sted at købe. Google Shopping Ads er derfor meget omkostningseffektive, fordi brugeren er købeklar. Vi kan hjælpe dig med at opsætte annoncerne korrekt, så du bliver synlig hos de købsparate brugere.

Betal kun for klik på dine produkter!

Ved Google Ads kampagner skal du ikke betale, før der bliver klikket på din annonce. Og fordi der ved Google Shopping annoncer er tale om købeklare kunder, kommer du derfor kun til at betale, når der er en interesseret bruger, som klikker på din annonce og lander i din webshop. På den måde får du mest muligt ud af dine marketingkroner.

Hvad er Google Ads Shopping?

Google Ads Shopping er annoncer med direkte produktvisning og information om pris, lagerstatus, anmeldelser etc. i Googles søgeoversigt. Fordelen er her, at din bruger hurtigt kan se produktet an og klikke sig videre til køb.

Klikker brugeren sig ind, er det et udtryk for, at personen har fundet det specifikke produkt og accepteret den pris, du viser. Det betyder, der er kortere vej til et køb. Dermed bør du teoretisk set opleve en højere konverteringsrate fra Shopping Ads kontra andre PPC-kanaler.

Hvordan fungerer Google Shopping?

Google shopping fungerer via at product feed, som skal oprettes og hernæst opdateres automatisk. Det giver Google mulighed for at sammensætte annoncer med dine produkter, hvor der er et produktbillede samt informationer om pris, lagerstatus, mærke etc.

Google præsenterer din annonce sammen med andre annoncer direkte i søgemaskinen, når din bruger søger produktspecifikt – f.eks. i en bredere søgning som ”røde Adidas sko” eller helt ned på specifikt niveau som ” Samsung OLED GQ55S95B TV”.

Hvad er fordelen ved Google Shopping?

Der er flere fordele ved Google Ads. Som nævnt ser din bruger produktet og relevante informationer direkte i Google. Her kan brugeren få overblik – og klikker brugeren sig videre, er der tale om en mere købeklar bruger end typisk.

Derudover er det en klar fordel, at dine annoncer altid er opdaterede, fordi de styres af et product feed. På den måde får du ikke problemer med pludseligt udsolgte vare, prisændringer etc.

Bemærk desuden, at Shopping Ads er endnu en mulighed for synlighed i søgemaskinen. Er du allerede til stede via SEO eller almindelige Ads annoncer, kan du derfor vises hele 3 steder. Det giver en høj grad af synlighed.

Hvem har gavn af Google Shopping?

Hvis du driver en webshop og sælger produkter, kan du få gavn af Google Shopping Ads. Annoncerne kan både skaffe mere trafik og øge konverteringsraten. Desuden er de velegnede i sammenspil med almindelige Google Ads annoncer og en SEO-indsats.

Virker Google Shopping?

Ja. Når der er tale om kunder, der sidder klar til at købe en vare, oplever man typisk en højere konverteringsrate ved Shopping Ads end andre Google-visninger. Shopping kampagnerne generer ofte en større portion trafik til hjemmesiden (højere CTR), som omsættes til køb.

Hvordan opdaterer man sine varer?

Det fantastiske ved Shopping kampagnerne er, at de opdaterer sig automatisk! Du skal blot forsyne Google med et korrekt product feed, der fungerer i sammenspil med din webshop, så henter Google informationerne her. På den måde er Google altid opdateret ud fra produkternes indstillinger og status i din webshop.

Udgår produkterne, forsvinder de fra product feedet, ændres prisen i din webshop, justerer Google automatisk osv.

Vores fokuspunkter – i hvert projekt.


Pengene værd

Vi udarbejder SEO / søgemaskineoptimering fra vores kontor i Kolding, hvor vi skræddersyer den bedste løsning til din virksomheds kundesegment. Vi arbejder altid ud fra de søgeord, du helst vil findes på – dem, der kan skabe værdi og give nye kunder til din virksomhed! Vi tilbyder mdr. betaling og 100 % indsigt via grundig rapportering og tæt dialog.

Dks bedste support

Du får fuld afrapportering på dine SEO kampagner. Hvilke ord generer trafik og salg, hvilke relaterede eller nye søgeord kan skabe yderligere vækst og skal der fokuseres på et særligt område for din forretning? Vi rådgiver altid med afsæt i din virksomhed – og hos StepUp Media er der tilmed gratis hjælp og support. Det mener vi, udgør et godt samarbejde.

Ingen lange bindinger

Hvordan lyder en aftale iført håndjern og spændetrøje? Vi tænkte det nok, det er ingen interesseret i. Hos StepUp Media er der ingen lange bindinger, blot en minimumsperiode på kun 6 måneder, hvor du kan vælge månedlig betaling. På den måde kan du mærke effekten fra kampagnerne uden at have betalt forud.

Google Shopping Ads

Vis dine produkter direkte til din kunder – og skab salget allerede i Googles søgeoversigt!

Stort produktfokus, højere konvertering

Når din bruger søger efter et produkt, er det et specifikt produkt, der er af interesse – og ikke de mange webshops, der tilbyder det. Derfor kan du med stor fordel synliggøre dine produkter allerede i søgeoversigten ved at anvende Google shopping Ads.

Brugeren ser straks den vare, han eller hun har interesse i, og kan samtidig både se produktbilleder og aflæse priser. Det giver i sidste ende en højere konverteringsrate – til glæde for din omsætning.

Er du ikke helt sikker på, hvad Google Shopping er?

Hvis du ligesom mange tusindvis af andre brugere søger efter produkter på Google, har du garanteret allerede set Google Shopping kampagner som en del af søgeresultatet.

Forestil dig, at du søger efter nye løbesko. Når Google præsenterer dig for resultaterne, viser søgemaskinen nu billeder af løbesko øverst i oversigten eller i højremargen.

Det, du ser, er såkaldte Product Listing Ads (PLA), som optræder med det samme for brugeren, der hurtigt kan se produktnavn, pris og navnet på webshoppen, der forhandler produktet. Ligesom med almindelige Google Ads kampagner, skal du intet betale, før din bruger klikker på din annonce. Først her betaler du en klikpris, som du bytter til trafik fra købeklare kunder, der med deres specifikke søgning ved, hvad de går efter. Det skaber kort afstand fra søgningen til salget.

Sådan virker Google Shopping Ads

Google Shopping Ads fungerer ved at vise dine produkter i annonceform direkte i søgemaskinen. Og der er intet behov for manuel opdatering af potentielt hundredvis af produkter, fordi et smart product feed (en dataliste) automatisk opdaterer i sammenspil med din webshop. Det betyder, at når produkter kommer til, udgår, bliver udsolgt, ændres i pris etc., så opdateres dit feed automatisk og giver Google besked.

Annoncerne skal dog stadig opsættes, overvåges og optimeres, men annoncerne er designet til at give flere konverteringer, fordi dine kunder allerede befinder sig sidst i købstragten.

Modsat Google Ads kan du tilmed få vist flere af dine produkter i samme søgning. Det giver endnu bedre mulighed for salg.

Få styr på feedet – få hjælp til Product Listing Ads

Når du indsender det Google Shopping feed, der udgør din visning i søgemaskinen, er det vigtigt, du sender de korrekte data. I modsætning til almindelige Google Ads kampagner, kan du ikke gå ind og tekstredigere, hvorfor du skal sende fyldestgørende data for at få din bedst tænkelige visning. På den måde er du garanteret, at brugerne finder dit produkt, når de søger, og at produktet indeholder de rigtige beskrivelser, priser m.m.

F.eks. skal det være let at afkode titel, annoncen skal have et brand, annoncen skal indeholde et korrekt billede etc.

Feed’et er meget vigtigt, fordi det skaber en forventningsafstemning, mellem det kunden ser og vil ind og bestille på din webshop. Klikker kunden sig ind på din shop, må man formode, at den pris og det billede kunden netop har set, er tiltalende. Det er med til at sikre en højere konverteringsrate end ved f.eks. traditionelle Google Ads annoncer.

Husk god produkt- og kampagnestruktur

Når det kommer til Google Ads Shopping, kan du som nævnt ikke udforme dine egen tekstannoncer. Det stiller krav til den måde, du strukturerer din produktdata på. Strukturerer du dine Shopping annoncer optimalt, vil du opleve større chancer for klik og konverteringer.

Ligeledes kan vi hjælpe med at sikre dine kampagner struktureres, så de giver mest mulig profit for din forretning. F.eks. ved at prioritere best sellers ved mere generiske søgninger. Dette kunne f.eks. være at din bedst sælgende taske vises som førsteprioritet over andre, hvis der søges på det brede udtryk ”tasker”.

Husk også at de produkter, som vises, bestemmes ud fra auktionen (ligesom ved Google Ads). Du bestemmer derfor selv, hvad du vil være villig til at betale for et klik videre til din webshop, men ligesom ved Google Ads, betaler du altid det laveste beløb for at ”vinde” kunden.

Kom godt i gang

Vil du gerne i gang med de mere konverterings-effektive Google Shopping Ads? Så lad StepUp Media hjælpe dig til succes.

Vi hjælper dig gerne med opsætning af annoncer og feed – og giver gerne gode råd til, hvordan du f.eks. kan supplere din nuværende markedsføringsstrategi med direkte produktvisning i søgemaskinen.

Du får naturligvis alle vores anbefalinger på baggrund af en analyse, som tager udgangspunkt i dit forretningsområde, og præsenterer dig for de mest relevante søgeord til dig og dine målsætninger. Hernæst kan vi oprette kampagner og annoncer, der fører relevant og købeklar trafik til din webshop.

Kontakt os for at høre mere om Shopping Ads eller dine muligheder med andre former for online markedsføring.

Få et uforpligtende tilbud

Send os en forespørgsel

Eller kontakt os på mail eller telefon:

200+ kunder

Uforpligtende møde

Ingen lange bindinger

Pop up form

Kontaktoplysninger

Hvad søger du hjælp til?

Kategori

Ellers andet vi skal vide?

Vi tager kontakt til dig med et uforpligtende tilbud inden for 12 timer. 👍🏻