PPC annoncering
PPC står for pay Per Click, og er et udtryk for, at du betaler, hver gang en bruger klikker på din annonce. Det du køber, er til gengæld, at brugeren sendes direkte til din hjemmeside eller webshop, hvor han eller hun nu bliver præsenteret for dine produkter og services.
Annoncering i søgemaskiner er derfor med til at skabe mere omsætning til din forretning.
Vi arbejder for en høj ROI
Det interessante for dig, der investerer i søgemaskineannoncering i form af PPC, er naturligvis, hvad du skal betale for et klik på din annonce – og hvad du kan forvente at få ud af det klik.
Det er desværre ikke let at give svar på, hvad et enkelt betalt klik koster. Hvis du f.eks. ønsker at annoncere på ordet ”børnetøj”, er konkurrencen både højere og dyrere end på f.eks. ”cykelslange”.
Det interessante er, at du faktisk ikke være sikker på, at det er dig, der ligger øverst, selvom du afgiver flest penge på et bestemt nøgleord. Søgemaskiner som Google vil nemlig fortsat vise deres brugere relevante resultater, hvorfor annoncetekst, klikpris og kvaliteten af din hjemmeside alt sammen har indflydelse på, hvor godt dine annoncer i søgemaskinen performer. PPC-annoncering er derfor ikke bare et simpelt budsystem, men et system, der også ser på kvaliteten bag budgettet.
Hos StepUp Media hjælper vi dig naturligvis med at forvalte dit budget effektivt, idet vi optimerer kampagner og landingssider – altså de sider, din kunde føres ind på. Det resulterer i øget trafik og høj ROI (Return On Investment), hvilket betyder, at din investering tjenes mange gange hjem på baggrund af øget salg og omsætning.