PPC – Annoncering i søgemaskinerne

Pay Per Click giver profit per klik

Med Pay Per Click (PPC) kommer du hurtigere til tops i søgemaskinen. Du betaler per klik ind på dit website, vi håndterer dine budgetter, optimerer dine kampagner og rapporterer om dine fortjenester.

Bliv set i søgemaskinen

Google Ads annoncer vises øverst i søgemaskinen. Du kan derfor teknisk set betale dig til de bedste placeringer i Googles populære søgeunivers, hvor brugerne finder services og shopper produkter.

Men Google er en kvalitetsbevidst annoncør. Derfor kan du ikke blot betale dig til den øverste visning, men må oprette gode kampagner, salgsannoncer og relevante landingssider.

StepUp Media hjælper dig med at lave effektive annoncer og optimere din hjemmeside til dem. På den måde får du en attraktiv placering, mere trafik og en højere return of investment (ROI) for dine budgetter.

Opnå en højere ROI

ROI er et udtryk for, hvor mange penge du får retur fra din investering. Vi hjælper dig med effektive PPC-kampagner, hvor du får maksimal værdi for dine annoncekroner.

Vi hjælper dig med at finde de helt rette søgeord, formulere dine budskaber og gøre dine undersider konverteringsvenlige. På den måde fanger du de rigtige kunder – og får mest muligt ud af din investering.

Få annoncer der performer

Effektive annoncer kommer ikke af sig selv. Det kræver løbende optimering, hvis dine annoncer skal virke bedst muligt på alle tider af døgnet. Derfor holder vi nøje øje med dine kampagner og løbende data. Med afsæt i Googles egen data optimerer vi dine PPC-aktiviteter, så dine annoncer altid performer bedst muligt og tjener penge eller nye henvendelser til dig.

Hvorfor bruge Remarketing?

Du bør bruge Remarketing, hvis du er interesseret i at få tidligere besøgende retur på dit website. Formålet er her, at de vender tilbage for at gennemføre købet af det produkt, de udviste interesse for ved seneste besøg.

Du ved, at kunden allerede HAR udvist interesse, men måske blev personen afbrudt eller måtte forlade din hjemmeside hurtigt ved seneste besøg. Klikker denne bruger sig retur igen via din Remarketing annonce, er vejen til et salg kortere.

Hvilke mål kan Remarketing opfylde?

Remarketing kan opfylde flere mål. Du kan både bruge det til at øge dit brand kendskab eller til at øge konverteringer via genvisning af produkterne over for interesserede brugere.

På den måde er det ikke kun produktet, du kan reklamere for, men også din hjemmeside, som brugeren måske i virkeligheden kan synes godt om, men kan have glemt, da vi hver dag eksponeres for mange websites og reklamer online.

Kan Remarketing annoncer målrettes?

Ja. Du kan blandt andet arbejde med forskellige typer af kunder, som f.eks. personer, der har besøgt dit website i den sidste måned eller måske personer, som har besøgt en specifik side eller forladt en indkøbskurv.

Det gør det muligt at personalisere dine budskaber og arbejde for en maksimal konverteringsrate.

Hvordan ser Remarketing annoncer ud?

Remarketing annoncer er typisk de billeder med kort tekst og en knap, som dukker op, når du surfer på internettet.

Google har adgang til millioner af relevante hjemmesider, som de kan vise deres annoncer på. Derfor ser man også tit annoncerne på de hjemmesider, man færdes helt naturligt på, hvilket kan være med til at skabe en højere grad af tillid til din annonce.

Hvordan kommer jeg i gang med Remarketing?

Når du skal i gang med Google Remarketing annoncering, skal du først have dit Remarketing-tag indsat i HTML-koden for siderne på dit website.

Hernæst skal du oprette en eller flere Remarketing-lister, der passer til dine mål. Det kunne f.eks. være brugere som har forladt en indkøbskurv eller brugere, der har besøgt en bestemt varekategori.

Nu skal din kampagne aktiveres, og du kan tilpasse den yderligere i forhold til sprog, geografi etc. Husk også at eksperimentere med hvilket tekster og grafiske udtryk, som giver bedste effekt (A/B splittest).

Vores fokuspunkter – i hvert projekt.


Pengene værd

Vi udarbejder SEO / søgemaskineoptimering fra vores kontor i Kolding, hvor vi skræddersyer den bedste løsning til din virksomheds kundesegment. Vi arbejder altid ud fra de søgeord, du helst vil findes på – dem, der kan skabe værdi og give nye kunder til din virksomhed! Vi tilbyder mdr. betaling og 100 % indsigt via grundig rapportering og tæt dialog.

Dks bedste support

Du får fuld afrapportering på dine SEO kampagner. Hvilke ord generer trafik og salg, hvilke relaterede eller nye søgeord kan skabe yderligere vækst og skal der fokuseres på et særligt område for din forretning? Vi rådgiver altid med afsæt i din virksomhed – og hos StepUp Media er der tilmed gratis hjælp og support. Det mener vi, udgør et godt samarbejde.

Ingen lange bindinger

Hvordan lyder en aftale iført håndjern og spændetrøje? Vi tænkte det nok, det er ingen interesseret i. Hos StepUp Media er der ingen lange bindinger, blot en minimumsperiode på kun 6 måneder, hvor du kan vælge månedlig betaling. På den måde kan du mærke effekten fra kampagnerne uden at have betalt forud.

PPC – Annoncering i søgemaskinerne

PPC står for Pay Per Click. Det er et udtryk for, at du kun betaler, når en bruger klikker på din annonce og føres ind på dit website.

Annoncering med PPC

PPC står for Pay Per Click, og er et udtryk for, at du først betaler, når en bruger aktivt klikker på din annonce. Det du betaler for, er at brugeren sendes direkte til din hjemmeside eller webshop, hvor han eller hun nu bliver præsenteret for dine produkter og services.

Annoncering i søgemaskiner er derfor med til at skabe kvalificeret trafik og mere omsætning til din forretning. Vi hjælper dig naturligvis med at finde de bedste og mest relevante søgeord, der fanger kunderne.

Vi arbejder for en høj ROI

Det interessante for dig, der investerer i søgemaskineannoncering i form af PPC, er naturligvis, hvad du skal betale for et klik på din annonce – og hvad du kan forvente at få ud af det klik.

Det er desværre ikke let at give svar på, hvad et enkelt klik koster. Hvis du f.eks. ønsker at annoncere på ordet ”børnetøj”, er konkurrencen både højere og dyrere end på f.eks. ”cykeldæk”.

Det interessante er, at du faktisk ikke kan være sikker på, at det er dig, der ligger øverst, selvom du afgiver flest penge på et bestemt søgeord. Søgemaskiner som Google ønsker nemlig fortsat vise deres brugere relevante resultater, hvorfor annoncetekst, klikpris og kvaliteten af din hjemmeside alt sammen har indflydelse på, hvor godt dine annoncer performer i søgemaskinen. PPC-annoncering er derfor ikke bare et simpelt budsystem, men et system, der også ser på kvaliteten bag budgettet.

Hos StepUp Media hjælper vi dig naturligvis med at forvalte dit budget effektivt, idet vi optimerer kampagner og landingssider – altså de sider, din kunde føres ind på. Det resulterer i øget trafik og højere ROI (Return On Investment), hvilket betyder, at din investering tjenes mange gange hjem på baggrund af øget salg og omsætning.

Vi overvåger, analyserer og optimerer

Hvis du ønsker effektive annoncer med lave klikpriser og høj konverteringsrate, er det vigtigt, at dine Pay Per Click annoncer overvåges, analyseres og optimeres.

Som PPC-bureau ser vi nøje på dine kampagner og aflæser nøgletal, der fortæller, om annonceteksterne er effektive, om der er en tilfredsstillende stigning i antallet af nye kunder, om du opnår konverteringer og om dit samlede budget udnyttes bedst muligt.

Betalt annoncering skal kontrolleres og justeres løbende, da konkurrencen ofte er stor og annoncer – såvel som landingssider – tit finpudses hos dine konkurrenter for at opnå en højere og mere lukrativ placering.

Kom let i gang – Få hjælp til dine kampagner

Hvis du ønsker at generere øget omsætning med Pay Per Click annoncering i søgemaskinen, hjælper vi dig med en strategisk analyse, der indeholder attraktive søgeord, som passer til din forretning.

Benytter du dig i forvejen af PPC-annoncering, analyserer og optimerer vi dine kampagner og annoncer, så du opnår højere ROI.

Uanset hvilket stadie du starter fra, kan du forvente fuld gennemsigtighed og månedlige rapporter, der påviser udviklingen i dine annoncer.

Kontakt os for at høre mere om, hvordan du opnår mere synlighed og får maksimal værdi for dine marketingbudgetter.

Læs flere af vores dybdegående artikler

Lyst til at lære mere omkring PPC?

Google Ads opsætning

God Google Ads opsætning betyder billigere klikpriser og flere kunder. Men hvordan sikrer du en god opsætning af dine Google Ads kampagner?

Læs mere

Google Ads shopping

Google Ads Shopping er dine produkters genvej til direkte eksponering i søgeresultatoversigten! Skru op for salget med effektiv PLA opsætning

Læs mere

Google Ads remarketing

Hvis du allerede anvender Google Ads, kan du med fordel opsætte Google Remarketing og reklamere direkte til kunder, der allerede har besøgt dit website.

Læs mere

Google Consent Mode V2

Vi står klar til at gøre det uoverskuelige overskueligt for dig. Få udført en gratis sporingsanalyse på din sideopsætning og undgå at bryde GDPR reglerne.

Læs mere
Få et uforpligtende tilbud

Send os en forespørgsel

Eller kontakt os på mail eller telefon:

200+ kunder

Uforpligtende møde

Ingen lange bindinger

Pop up form

Kontaktoplysninger

Hvad søger du hjælp til?

Kategori

Ellers andet vi skal vide?

Vi tager kontakt til dig med et uforpligtende tilbud inden for 12 timer. 👍🏻