x
Få et uforpligtende tilbud

Send os en forespørgsel

Eller kontakt os på mail eller telefon:

200+ kunder

Uforpligtende møde

Ingen lange bindinger

Send forespørgsel ny

Vi tager kontakt til dig med et godt tilbud inden for 12 timer. 👍🏻

Facebook retargeting

Gør du stadig ikke brug af Facebook retargeting? så går du muligvis glip af mange salg og henvendelser!

Gør du stadig ikke brug af Facebook retargeting? så går du muligvis glip af mange salg og henvendelser! Ifølge searchenginejournal.com, der er et af de største amerikanske online marketingmedier, køber blot 2% af alle førstegangsbesøgende dine produkter eller kontakter dig, når de lander på din hjemmeside. Nogle kunder researcher og ser forskellige udbydere an, andre er ikke helt sikre i deres købsbeslutning og nogle bliver muligvis ikke overbevist af din side (første gang).

Den gode nyhed er, at du nu kan geneksponere kunderne for netop det produkt, de undersøgte – og dermed genskabe interessen.

Genskab kundekontakten – helt naturligt

Facebook retargeting – der også omtales som Facebook remarketing – har til formål at genskabe købelyst og engagement hos de personer, der allerede har udvist interesse i dine produkter eller serviceydelser. Ved at installere en såkaldt Facebook Pixel på din hjemmeside, kan du spore dine besøgende tilbage på Facebook, hvor du nu udsætter dem for målrettede reklamer for netop dit produkt.

Metoden er effektiv, fordi du viser brugerne et produkt eller en service, de allerede har udvist interesse i – og fordi de er beviste om, at reklamer og markedsføring er en naturlig del af hele Facebooks økosystem. Det bedste er, du har fantastiske muligheder for at udforme effektive Facebook Ads, da du både kan designe flotte statiske bannere, lave spændende billedkarruseller eller anvende annonceformater som f.eks. Facebook video Ads, hvor både lyd, billeder og visuelle hjælpemidler guider brugeren mod dit produkt. Du kan med andre ord skabe effektivt blikfang og servere det som en del af den lukrative lokkemad – og du kan både gøre det på overordnet niveau eller til specifikke sider.

Lok kunden tilbage til de rette tilbud

Har du særligt vigtige eller attraktive produkter, du gerne vil pushe ud frem for andre? Med Facebook retargeting har du mulighed for at specificere, hvilke brugere, du vil have retur til dine sider og produkter. Du kan udvælge lige præcis den webside, du ønsker retargeting til frem for en overordnet sidedestination til alle brugere. Det betyder, du kan gøre et præcist nedslag hos de brugere, der f.eks. har udvist interesse i en særlig slags fodboldstøvler, stereoanlæg til bilen eller en køkkenmaskine fra Kitchen Aid. Med denne mulighed behøver du ikke kun sigte bredt, men kan tilrette dit budskab med købsfremmende elementer – f.eks. ved at eksponere de respektive brugere for en rabatkode på 10 % til fodboldstøvlerne eller en PDF med lækre opskrifter til køkkenmaskinen. Kun fantasien sætter grænser.

Smart, men ikke dyrt!

Tænker du, det lyder dyrt at eksponere så målrettet?  Facebook retargeting er stadig et af de mest priseffektive værktøjer, du kan anvende i din markedsføring. Læg dertil at du har fuld kontrol over budgetter og annonceformer og samtidig har fuld adgang til dataindsigt.

Få opsat effektive Facebook retargeting (remarketing) kampagner og hør meget mere om, hvordan du får fuld gevinst fra besøgende på dit website.

Kontakt StepUp Media i dag.