Gør du stadig ikke brug af Facebook retargeting? så går du muligvis glip af mange salg og henvendelser! Ifølge searchenginejournal.com, der er et af de største amerikanske online marketingmedier, køber blot 2% af alle førstegangsbesøgende dine produkter eller kontakter dig, når de lander på din hjemmeside. Nogle kunder researcher og ser forskellige udbydere an, andre er ikke helt sikre i deres købsbeslutning og nogle bliver muligvis ikke overbevist af din side (første gang).
Den gode nyhed er, at du nu kan geneksponere kunderne for netop det produkt, de undersøgte – og dermed genskabe interessen.
Genskab kundekontakten – helt naturligt
Facebook retargeting – der også omtales som Facebook remarketing – har til formål at genskabe købelyst og engagement hos de personer, der allerede har udvist interesse i dine produkter eller serviceydelser. Ved at installere en såkaldt Facebook Pixel på din hjemmeside, kan du spore dine besøgende tilbage på Facebook, hvor du nu udsætter dem for målrettede reklamer for netop dit produkt.
Metoden er effektiv, fordi du viser brugerne et produkt eller en service, de allerede har udvist interesse i – og fordi de er beviste om, at reklamer og markedsføring er en naturlig del af hele Facebooks økosystem. Det bedste er, du har fantastiske muligheder for at udforme effektive Facebook Ads, da du både kan designe flotte statiske bannere, lave spændende billedkarruseller eller anvende annonceformater som f.eks. Facebook video Ads, hvor både lyd, billeder og visuelle hjælpemidler guider brugeren mod dit produkt. Du kan med andre ord skabe effektivt blikfang og servere det som en del af den lukrative lokkemad – og du kan både gøre det på overordnet niveau eller til specifikke sider.