x
Få et uforpligtende tilbud

Send os en forespørgsel

Eller kontakt os på mail eller telefon:

200+ kunder

Uforpligtende møde

Ingen lange bindinger

Send forespørgsel ny

Vi tager kontakt til dig med et godt tilbud inden for 12 timer. 👍🏻

Struktureret data

Ved at implementere disse får du mulighed for at vise dine brugere informationer, du mener, er relevante for dem.

Data direkte ind i Googles motor

Struktureret data – der også går under navnet schema markup – er et supplement til de såkaldte metadata, du kan vise brugerne i søgeresultaterne. Ved at implementere disse får du mulighed for at vise dine brugere informationer, du mener, er relevante for dem.

Er du indehaver af en webshop, kunne dette f.eks. være bedømmelser af dine produkter, hvilket bliver angivet med stjerner, mens du som lokal forretning f.eks. kan vælge at synliggøre dine kontaktinformationer som fysisk adresse og telefonnummer direkte fra søgeoversigten.

StepUp Media hjælper dig med at opsætte strukturerede data, der hjælper søgemaskinen med at forstå din hjemmeside eller webshops intentioner – og viser brugeren relevante informationer allerede fra når han eller hun har foretaget sin søgning.

Hvad tilfører strukturerede data til din forretning?

Når du tilføjer strukturerede data, giver du søgemaskinen bedre muligheder for at kategorisere dit website og dets relevans i forhold til brugerens søgning. Når brugeren præsenteres for disse ekstra synlige data, ser han eller hun med større sandsynlighed netop din side i resultatoversigten, da du visuelt får en mere markant fremtoning.

Implementeringen af struktureret data kan endda give fordele som f.eks. rich search results, hvor billeder indgår som en del af din visning, Knowledge Graph, hvor din side viser yderligere information om et mærke eller emne, eller måske med breadcrumbs, hvor brugeren allerede fra søgemaskinens resultater kan se produktstrømmen i din webshop eller se hvordan din hjemmeside bevæger sig i dybden med et emne.

Den helt store fordel skal findes i, at det er dit resultat, der skiller sig ud. Det øger sandsynligheden for klik og trafik – og får du trafik fra brugere til siden, der finder det, de leder efter, sker det ofte, at dine placeringer stiger i søgemaskinen. Det fortæller nemlig Google, at brugeren finder relevant indhold i dit webunivers.

Det siger Google

Google fortæller selv, de arbejder hårdt på at forstå de mange millioner hjemmesider og webshops, der er tilgængelige på internettet. Én af de måder, de kan trække informationer ud på, er ved brug af strukturerede data, der som nævnt specificerer, hvad en side omhandler – hvad end det er kogeopskrifter, åbningstider, produktanmeldelser, priser eller reglerne i skak.

Fordi der findes så mange forskellige erhverv og forretningstyper, findes der naturligvis også et stort udbud af struktureret data, du kan tilknytte din hjemmeside. Det vigtigste er dog, du forsyner websitet med korrekte og relevante data, som både giver Google og din bruger overblik i forhold til din berettigelse i søgemaskinens resultatoversigt.

Cases taler et klart sprog

Ser man på Googles egne cases, taler de klart for brugen af struktureret data. Ved at implementere synlige markører, der straks fortæller brugeren, hvad de kan forvente fra hjemmesiden, kan det resultere i mere organisk trafik, at kunderne bruger længere tid på hjemmesiden eller webshoppen og i flere konverteringer. Kort sagt alt det, man har interesse i som indehaver af et website.

Netop trafik og konverteringer påvirkes særligt af, hvad der er synbart i søgemaskinen. Derfor bør du som webmaster starte med at implementere områder, der giver øget synlighed i søgemaskinens visning. Sæt derfor anmeldelser ind, brug billeder, angiv priser, indsæt din adresse og se om du kan få fremhævet sitelinks.

Lad os hjælpe dig med optimeringen

Uanset om du har til hensigt at søgemaskineoptimere en hjemmeside eller webshop, vil du have gavn af at få opsat struktureret data.

Lad os hjælpe med korrekt implementering – ring eller tag kontakt her via kontaktformularen.