Vis relevant information i søgemaskinen
Struktureret data giver dig mulighed for at vise relevante informationer til brugerne direkte i søgeresultaterne. Det kan fx være en stjernebedømmelse af dine produkter, som kunderne kan se uden at klikke sig ind på dit website. Vi kan hjælpe dig med at opsætte strukturerede data på den rigtige måde, så brugeren bliver præsenteret for lige den information, de har brug for fra dit website.


Hjælp Google på vej – og høst fordelene
Strukturerede data hjælper Google med at forstå intentionerne med dit website eller webshop og dets relevans for brugeren. Vi kan implementere strukturerede data på en sådan måde at Google bliver glad for dit website og derfor belønner det med større synlighed i søgeresultaterne.
Øg sandsynligheden for klik og trafik
Strukturerede data hjælper dit website med at skille sig ud fra mængden ved at give dit website en mere prominent placering og/eller ved at lade dit website fylde mere i søgemaskinen. Dit website bliver således mere synligt end de andre søgeresultater og det kan oversættes til flere kliks og trafik, som i sidste ende kan give dig bedre placeringer i søgemaskinen.
Vores fokuspunkter – i hvert projekt.
Pengene værd
Vi udarbejder SEO / søgemaskineoptimering fra vores kontor i Kolding, hvor vi skræddersyer den bedste løsning til din virksomheds kundesegment. Vi arbejder altid ud fra de søgeord, du helst vil findes på – dem, der kan skabe værdi og give nye kunder til din virksomhed! Vi tilbyder mdr. betaling og 100 % indsigt via grundig rapportering og tæt dialog.
Dks bedste support
Du får fuld afrapportering på dine SEO kampagner. Hvilke ord generer trafik og salg, hvilke relaterede eller nye søgeord kan skabe yderligere vækst og skal der fokuseres på et særligt område for din forretning? Vi rådgiver altid med afsæt i din virksomhed – og hos StepUp Media er der tilmed gratis hjælp og support. Det mener vi, udgør et godt samarbejde.
Ingen lange bindinger
Hvordan lyder en aftale iført håndjern og spændetrøje? Vi tænkte det nok, det er ingen interesseret i. Hos StepUp Media er der ingen lange bindinger, blot en minimumsperiode på kun 6 måneder, hvor du kan vælge månedlig betaling. På den måde kan du mærke effekten fra kampagnerne uden at have betalt forud.
Struktureret data
Ved at implementere disse får du mulighed for at vise dine brugere informationer, du mener, er relevante for dem.
Data direkte ind i Googles motor
Struktureret data – der også går under navnet schema markup – er et supplement til de såkaldte metadata, du kan vise brugerne i søgeresultaterne. Ved at implementere disse får du mulighed for at vise dine brugere informationer, du mener, er relevante for dem.
Er du indehaver af en webshop, kunne dette f.eks. være bedømmelser af dine produkter, hvilket bliver angivet med stjerner, mens du som lokal forretning f.eks. kan vælge at synliggøre dine kontaktinformationer som fysisk adresse og telefonnummer direkte fra søgeoversigten.
StepUp Media hjælper dig med at opsætte strukturerede data, der hjælper søgemaskinen med at forstå din hjemmeside eller webshops intentioner – og viser brugeren relevante informationer allerede fra når han eller hun har foretaget sin søgning.
Hvad tilfører strukturerede data til din forretning?
Når du tilføjer strukturerede data, giver du søgemaskinen bedre muligheder for at kategorisere dit website og dets relevans i forhold til brugerens søgning. Når brugeren præsenteres for disse ekstra synlige data, ser han eller hun med større sandsynlighed netop din side i resultatoversigten, da du visuelt får en mere markant fremtoning.
Implementeringen af struktureret data kan endda give fordele som f.eks. rich search results, hvor billeder indgår som en del af din visning, Knowledge Graph, hvor din side viser yderligere information om et mærke eller emne, eller måske med breadcrumbs, hvor brugeren allerede fra søgemaskinens resultater kan se produktstrømmen i din webshop eller se hvordan din hjemmeside bevæger sig i dybden med et emne.
Den helt store fordel skal findes i, at det er dit resultat, der skiller sig ud. Det øger sandsynligheden for klik og trafik – og får du trafik fra brugere til siden, der finder det, de leder efter, sker det ofte, at dine placeringer stiger i søgemaskinen. Det fortæller nemlig Google, at brugeren finder relevant indhold i dit webunivers.
Det siger Google
Google fortæller selv, de arbejder hårdt på at forstå de mange millioner hjemmesider og webshops, der er tilgængelige på internettet. Én af de måder, de kan trække informationer ud på, er ved brug af strukturerede data, der som nævnt specificerer, hvad en side omhandler – hvad end det er kogeopskrifter, åbningstider, produktanmeldelser, priser eller reglerne i skak.
Fordi der findes så mange forskellige erhverv og forretningstyper, findes der naturligvis også et stort udbud af struktureret data, du kan tilknytte din hjemmeside. Det vigtigste er dog, du forsyner websitet med korrekte og relevante data, som både giver Google og din bruger overblik i forhold til din berettigelse i søgemaskinens resultatoversigt.
Cases taler et klart sprog
Ser man på Googles egne cases, taler de klart for brugen af struktureret data. Ved at implementere synlige markører, der straks fortæller brugeren, hvad de kan forvente fra hjemmesiden, kan det resultere i mere organisk trafik, at kunderne bruger længere tid på hjemmesiden eller webshoppen og i flere konverteringer. Kort sagt alt det, man har interesse i som indehaver af et website.
Netop trafik og konverteringer påvirkes særligt af, hvad der er synbart i søgemaskinen. Derfor bør du som webmaster starte med at implementere områder, der giver øget synlighed i søgemaskinens visning. Sæt derfor anmeldelser ind, brug billeder, angiv priser, indsæt din adresse og se om du kan få fremhævet sitelinks.
Lad os hjælpe dig med optimeringen
Uanset om du har til hensigt at søgemaskineoptimere en hjemmeside eller webshop, vil du have gavn af at få opsat struktureret data.
Lad os hjælpe med korrekt implementering – ring eller tag kontakt her via kontaktformularen.
Send os en forespørgsel
Eller kontakt os på mail eller telefon:
200+ kunder
Uforpligtende møde
Ingen lange bindinger