x

Kontaktinformation

Centervej 2 A 6000 Kolding

[email protected]

+45 71 74 74 68

Send os en forespørgsel

Dine kontaktoplysninger

Send forespørgsel

Vi tager kontakt til dig med et godt tilbud inden for 12 timer. 👍🏻


Instagram annoncering

Instagram er ejet af Facebook og er ligeledes en stærk annonceplatform.

Instagram er ejet af Facebook og er ligeledes en stærk annonceplatform. Da Facebook ejer Instagram, skal du have en aktiv Facebookprofil for at oprette Instagram Ads, hvorefter du kan udforme effektive annoncer.

Til forskel fra Facebook, er Instagram et meget mere strømlinet format, hvor der ikke er samme grad af forstyrrelser, eftersom indholdstypen udelukkende er i billed- og videoformat. Det giver en gnidningsfri oplevelse, hvormed du kan engagere din målgruppe med billedannoncer, videoannoncer, annoncer som billedkarruseller og annoncer i Stories – hvor du får hele skærmen udelukkende til din rådighed!

Instagram annoncering er et fremragende redskab, hvis du ønsker at styrke dit brand og tiltrække kunder, der konverterer på dit website.

Fang den rette målgruppe

En af de helt store fordele ved annoncer på Instagram er, at de – ligesom på Facebook – kan opsættes med nøjagtige målgruppeindstillinger. På den måde ved du, at dine annoncekroner går til den rette målgruppe, dér hvor du får størst værdi for dit budget.

Instagram giver dig mulighed for at segmentere på geografi, demografi, interesser, adfærd og meget mere. Det betyder, at du let kan indsnævre din målgruppe, så du eksponerer dig for den helt rette kundeprofil, hvad end det er jyske fodboldinteresserede mænd i alderen 18-35 år eller 25-35-årige mærkevareglade og købestærke kvinder over hele landet.

Da du rammer den rette målgruppe, opnår du langt større værdi i dine kampagner, hvilket gør Instagram til et oplagt sted at reklamere.

Selv hvis du er i tvivl om din målgruppe, kan du vælge automatiserede målgrupper, hvor Instagram hurtigt hjælper dig med at oprette kundesegmenter, der passer din virksomhed. Det er ganske enkelt genialt.

Så let kommer du i gang

Det er lynhurtigt at komme i gang med annoncering på Instagram. Du skal blot følge fire trin:

  1. Opret en virksomhedsside – eller brug jeres Facebookside.
  2. Tilrettelæg dine Instagram annoncer ved at tilpasse målsætninger, målgrupper m.m. i Annonceadministratoren.
  3. Indtast dine budgetter og tildel din annonce en varighed.
  4. Publicer dine annoncer på Instagram og overvåg din rækkevidde, klik, visninger m.m.

Da Instagram som nævnt er et utroligt visuelt orienteret medie, er det naturligvis vigtigt, dine annoncer tager sig professionelt ud og at budskabet fanger brugeren.

Ligeledes bør du arbejde datadrevet ud fra de tal, du kan aflæse i din annonceadministrator. Her kan du aflæse hvilken type annonceformat og budskab, der giver dig flest klik og visninger.

Kontakt StepUp Media og høre mere

Professionelle annoncer og kampagner på Instagram giver dig mulighed for at skabe eller genskabe interessen for dine produkter med visuelt fængende markedsføring, der trækker trafik og kan ende i konverteringer.

Skal du bruge hjælp til at udforme flotte kampagner eller analysere data, står vi naturligvis til din rådighed.

Kontakt StepUp Media og hør hvordan du kommer i lommen på dine kunder via effektiv annoncering på Instagram.