Få en grundig SEO analyse af din webshop eller website
Vores SEO analyse indeholder en grundig analyse af alle de delelementer, der er vigtige, når man arbejder med SEO. Vores SEO analyse består af en søgeordsanalyse, en teknisk analyse, en indholdsanalyse og en analyse af din linkprofil, så du får et komplet billede af dit websites nuværende ståsted.
Få optimeret dit website
En grundig analyse af dit website eller webshop giver os de bedste forudsætninger for at optimere dit website eller webshop, så du kommer øverst i søgemaskinen og dermed får trafik fra alle de rigtige brugere. En søgeordsanalyse klarlægger for eksempel de relevante søgeord for din forretning og sørger for at du bliver fundet på de søgeord, dine brugere benytter, når de leder efter produkter eller tjenesteydelser, der minder om dine.
Opnå større synlighed
Vores SEO analyse har overordnet til formål at forbedre dine placeringer i søgemaskinen. Den sørger for at øge din synlighed over for brugerne, så du får mere relevant trafik til dit website eller webshop – som på den lange bane kan oversættes til konverteringer på dit website eller webshop (fx i form af salg).
Vores fokuspunkter – i hvert projekt.
Pengene værd
Vi udarbejder SEO / søgemaskineoptimering fra vores kontor i Kolding, hvor vi skræddersyer den bedste løsning til din virksomheds kundesegment. Vi arbejder altid ud fra de søgeord, du helst vil findes på – dem, der kan skabe værdi og give nye kunder til din virksomhed! Vi tilbyder mdr. betaling og 100 % indsigt via grundig rapportering og tæt dialog.
Dks bedste support
Du får fuld afrapportering på dine SEO kampagner. Hvilke ord generer trafik og salg, hvilke relaterede eller nye søgeord kan skabe yderligere vækst og skal der fokuseres på et særligt område for din forretning? Vi rådgiver altid med afsæt i din virksomhed – og hos StepUp Media er der tilmed gratis hjælp og support. Det mener vi, udgør et godt samarbejde.
Ingen lange bindinger
Hvordan lyder en aftale iført håndjern og spændetrøje? Vi tænkte det nok, det er ingen interesseret i. Hos StepUp Media er der ingen lange bindinger, blot en minimumsperiode på kun 6 måneder, hvor du kan vælge månedlig betaling. På den måde kan du mærke effekten fra kampagnerne uden at have betalt forud.
SEO Analyse
Du har sikkert hørt om den digitale kunderejse, men vidste du, den ofte starter længe før kunden lander på din hjemmeside?
Få en grundig SEO analyse og et optimeret website/webshop
Du har sikkert hørt om den digitale kunderejse, men vidste du, den ofte starter længe før kunden lander på din hjemmeside?
Det er på ingen måde garanteret, dine kunder har hørt om dig, før de foretager en søgning på Google, der med sin globale markedsandel på mere end 90 % er den altdominerende søgemaskine. Af samme årsag er det essentielt, at din kunde finder dig her – og det kan de gøre, hvis din hjemmeside er optimeret til lige nøjagtig de ord og den service, dine potentielle kunder søger på.
Gør dine svagheder til dine styrker
Når man taler om en SEO analyse, taler man om at identificere de tekniske områder af hjemmesiden, der rummer et forbedringspotentiale, ligesom man optimerer indhold på siden til at matche brugerens søgefrase. Kort fortalt udvælger man de ord, der er relevante for sin forretning, og optimerer herefter siderne på sin hjemmeside eller webshop målrettet de specifikke ord. Nemt, ikke sandt? Nej, desværre ikke. Der findes rigtig mange parametre, der afgør, hvordan du rangerer på dit søgeord. Faktisk findes der mere end 200 faktorer i Googles algoritme, som bliver taget i betragtning, hver eneste gang brugeren søger.
En SEO analyse hos StepUp Media tager højde for de hovedområder, der har effekt på den samlede bedømmelse, hvilket vi opdeler i søgeordsanalyse, teknisk analyse, indholdsanalyse og en analyse af din linkprofil. Ved at sætte ind på netop disse områder, ved vi, vi optimerer din hjemmeside eller webshop, så du får trafik fra de brugere, der efterspørger dit produkt eller din service.
Søgeordsanalyse:
Søgeordsanalysen er et altafgørende fundament for at få viden om, hvordan din målgruppe anvender søgemaskinen. Søgeordsanalysen giver indblik i, hvad dine potentielle kunder søger på, i hvilket omfang de søger, om de bruger særlige formuleringer og om de søger lokalt eller bredt funderet.
En god søgeordsanalyse sikrer dig relevant trafik, du kan omsætte til salg og kontakthenvendelser.
Teknisk analyse
Denne del kunne også kaldes en website analyse eller en webshop analyse. Denne analysedel ser på, hvor godt din hjemmeside eller webshop performer.
Her ser vi blandt andet på, om webuniverset indlæses hurtigt nok, om det er mobilvenligt, om indholdet er korrekt formateret og struktureret, om serveren sender de rette responskoder og meget mere. Den tekniske analyse sikrer, at vi får udbedret alle fejl og uhensigtsmæssigheder, så websitet understøtter brugeroplevelsen for dine kunder og læsbarheden for Google. Det giver øget salg og synlighed.
Indholdsanalyse
Selvom Google er blevet meget klogere, er det stadig en maskine, der skal have fortalt, hvad den ser på. Indholdsanalysen kortlægger svagheder og ser på muligheder for at forbedre dit indhold, så det matcher brugerens forespørgsel i søgemaskinen. Hjemmesidens tekster (præsentationstekster, kategoritekster, produkttekster m.m.) spiller en stor rolle i den forbindelse, men også medier, sidetitler, alt-tekster og meget anden har indflydelse på, om indholdet giver pote hos Google.
Derudover kontrollere vi også, om alt indhold er originalt. For er der noget, Google ikke kan lide, er det, når samme tekster findes på flere forskellige hjemmesider.
Analyse af sidens linkprofil
Det er godt at have indgående links, men ikke alle links er lige gode. Vi ser på de links, der peger på din hjemmeside eller webshop, ser på forholdet mellem typerne, ankertekst og meget mere. Formålet er at sikre, du har en naturlig og varieret linkprofil, som belønnes af søgemaskinen.
Med indsigt i dine links, vil du ligeledes kunne vurdere, om din tidligere eller nuværende SEO leverandør har gjort et ordentligt stykke arbejde.
Hvad gør dine konkurrenter rigtigt?
Sandheden er, at det kan være svært at udpege præcis hvad der giver en hjemmeside eller webshop deres førsteplads på et givent søgeord. Google indekserer og placerer websites på baggrund af mere end 200 faktorer, der alle har indflydelse på det endelige resultat. For nogle hjemmesider kan deres succes skyldes popularitet i form af mange backlinks, mens andre måske har været dygtige til at optimere omkring deres udvalgte nøgleord eller nyder succes på baggrund af stor brugerinteraktion og stærke profiler på sociale medier.
Heldigvis er der bred enighed om, hvilke basale elementer, Google vægter. Det er blandt andet:
- Læsevenlige URL’er
- Crawlability (læsbarhed for søgemaskinen)
- Udfyldt title og meta beskrivelse
- Korrekt brug af overskrifter (H1-H6)
- Korrekt brug af nøgleord og synonymer (undgå overoptimering)
- Unikt indhold (kopier aldrig andres tekst / indhold)
- Forhold mellem HTML og tekst
- Interne og eksterne links
- Pagespeed (indlæsningshastighed)
- Relevant indhold
- Backlinks (link-henvisninger fra andre (relevante) hjemmesider)
- Interaktioner med brugere på sociale medier
- Mobilvenlighed
- Etc.
Selvom alle disse elementer er på plads, kan du dog ikke være sikker på, det resulterer i en førsteplads i søgemaskinen. Det vil gavne din hjemmeside og skabe fremgang, men det er ikke en garanti for topplaceringen i sig selv, da ingen kender den magiske SEO-formel. Heldigvis kan vi hjælpe dig med at se, om din egen hjemmeside er korrekt optimeret samt hvad der har givet dine konkurrenter succes. Forskellige brancher har forskellige standarder – også når det kommer til opbygning af deres hjemmesider. Vi hjælper dig med at udpege succeskriterier og implementere dem, så du drøner afsted i højeste tænkelige gear.
Betyder meget trafik høj omsætning og mange henvendelser?
Ja, typisk betyder en stigning i trafik fra Google også en stigning i salg og kontakthenvendelser. Mange website- og webshop analyser påpeger dog, at der stadig er plads til forbedringer, hvis man som indehaver ønsker højere omsætning eller flere henvendelser. Her arbejder vi på at forbedre forholdet mellem klik og succesmål som salg eller kontakthenvendelser fra dit website.
Begrebet er kendt som konverteringsoptimering, og er et udtryk for, at man måler brugerens adfærd på en hjemmeside eller i en webshop for herefter at optimere det flow, der fører kunden frem til en ønsket handling. Ved at udføre en webshop- eller website analyse identificerer vi de områder, der skal forbedres. Optimeringen kan bestå af alt fra at justere på knap-størrelser til at arbejde med kontrastfarver og flytte fokus eller programmere en lettere check-ud proces.
Få grønt lys fra Google, og trafik som konverterer
Er du også interesseret i at drive mere trafik til din forretning og høste det maksimale udbytte fra dine brugere?
Få en SEO analyse og en analyse af dit website eller din webshop. Giv din forretning de bedste vækst- og indtjeningsvilkår – kontakt StepUp Media.
Læs flere af vores dybdegående artikler
Lyst til at lære mere omkring SEO analyser?
Teknisk SEO analyse
Dit websites tekniske performance spiller en vigtig rolle for den succes, du kan forvente i søgemaskinen. Vi glatter alle fejl ud og efterlader dig med et konkurrencedygtigt webunivers
Søgeordsanalyse
Bliv fundet i Google på de ord, der giver din forretning værdi. Fortæl os blot om din virksomhed, så præsenterer vi dig for en grundig søgeordsanalyse
Google Ads analyse
Bruger du de rigtige søgeord, er dine salgsannoncer gode nok og er din negative søgeord opsat, så du ikke betaler for søgninger uden købs- eller kontaktintentioner?
Backlink analyse
Har du tilstrækkeligt med gode links? Er dine ankertekster overoptimerede? Har du været udsat for et skadeligt spamangreb? Vi giver dig svaret
Opsætning af Analytics
Hvad er Google Analytics? Måske svaret bør lyde, det er det mest værdifulde redskab, du kan tilknytte dit website – og tilmed et gratis et!
Opsætning af dashboard
Med dit eget personliggjorte dashboard får du præcis de data, der giver værdi for dig. Få konkret indsigt – serveret efter dine præferencer
Send os en forespørgsel
Eller kontakt os på mail eller telefon:
200+ kunder
Uforpligtende møde
Ingen lange bindinger