x
Få et uforpligtende tilbud

Send os en forespørgsel

Eller kontakt os på mail eller telefon:

350+ kunder

Uforpligtende møde

Ingen lange bindinger

Bureau med topkarakter på Trustpilot

Send forespørgsel ny

Vi vender tilbage indenfor 12 timer 👍

4,9 - Fremragende på trustpilot

350+ Kunder i hele landet

100% ejerskab og ingen bindinger

x
Lukket

SEO Analyse

Du har sikkert hørt om den digitale kunderejse, men vidste du, den ofte starter længe før kunden lander på din hjemmeside?

Få en grundig SEO analyse og et optimeret website/webshop

Du har sikkert hørt om den digitale kunderejse, men vidste du, den ofte starter længe før kunden lander på din hjemmeside?

Det er på ingen måde garanteret, dine kunder har hørt om dig, før de foretager en søgning på Google, der med sin globale markedsandel på mere end 90 % er den altdominerende søgemaskine. Af samme årsag er det essentielt, at din kunde finder dig her – og det kan de gøre, hvis din hjemmeside er optimeret til lige nøjagtig de ord og den service, dine potentielle kunder søger på.

Gør dine svagheder til dine styrker

Når man taler om en SEO analyse, taler man om at identificere de tekniske områder af hjemmesiden, der rummer et forbedringspotentiale, ligesom man optimerer indhold på siden til at matche brugerens søgefrase. Kort fortalt udvælger man de ord, der er relevante for sin forretning, og optimerer herefter siderne på sin hjemmeside eller webshop målrettet de specifikke ord. Nemt, ikke sandt? Nej, desværre ikke. Der findes rigtig mange parametre, der afgør, hvordan du rangerer på dit søgeord. Faktisk findes der mere end 200 faktorer i Googles algoritme, som bliver taget i betragtning, hver eneste gang brugeren søger.

En SEO analyse hos StepUp Media tager højde for de hovedområder, der har effekt på den samlede bedømmelse, hvilket vi opdeler i søgeordsanalyse, teknisk analyse, indholdsanalyse og en analyse af din linkprofil. Ved at sætte ind på netop disse områder, ved vi, vi optimerer din hjemmeside eller webshop, så du får trafik fra de brugere, der efterspørger dit produkt eller din service.

Søgeordsanalyse:

Søgeordsanalysen er et altafgørende fundament for at få viden om, hvordan din målgruppe anvender søgemaskinen. Søgeordsanalysen giver indblik i, hvad dine potentielle kunder søger på, i hvilket omfang de søger, om de bruger særlige formuleringer og om de søger lokalt eller bredt funderet.

En god søgeordsanalyse sikrer dig relevant trafik, du kan omsætte til salg og kontakthenvendelser.

Teknisk analyse

Denne del kunne også kaldes en website analyse eller en webshop analyse. Denne analysedel ser på, hvor godt din hjemmeside eller webshop performer.

Her ser vi blandt andet på, om webuniverset indlæses hurtigt nok, om det er mobilvenligt, om indholdet er korrekt formateret og struktureret, om serveren sender de rette responskoder og meget mere. Den tekniske analyse sikrer, at vi får udbedret alle fejl og uhensigtsmæssigheder, så websitet understøtter brugeroplevelsen for dine kunder og læsbarheden for Google. Det giver øget salg og synlighed.

Indholdsanalyse

Selvom Google er blevet meget klogere, er det stadig en maskine, der skal have fortalt, hvad den ser på. Indholdsanalysen kortlægger svagheder og ser på muligheder for at forbedre dit indhold, så det matcher brugerens forespørgsel i søgemaskinen. Hjemmesidens tekster (præsentationstekster, kategoritekster, produkttekster m.m.) spiller en stor rolle i den forbindelse, men også medier, sidetitler, alt-tekster og meget anden har indflydelse på, om indholdet giver pote hos Google.

Derudover kontrollere vi også, om alt indhold er originalt. For er der noget, Google ikke kan lide, er det, når samme tekster findes på flere forskellige hjemmesider.

Analyse af sidens linkprofil

Det er godt at have indgående links, men ikke alle links er lige gode. Vi ser på de links, der peger på din hjemmeside eller webshop, ser på forholdet mellem typerne, ankertekst og meget mere. Formålet er at sikre, du har en naturlig og varieret linkprofil, som belønnes af søgemaskinen.

Med indsigt i dine links, vil du ligeledes kunne vurdere, om din tidligere eller nuværende SEO leverandør har gjort et ordentligt stykke arbejde.

Hvad gør dine konkurrenter rigtigt?

Sandheden er, at det kan være svært at udpege præcis hvad der giver en hjemmeside eller webshop deres førsteplads på et givent søgeord. Google indekserer og placerer websites på baggrund af mere end 200 faktorer, der alle har indflydelse på det endelige resultat. For nogle hjemmesider kan deres succes skyldes popularitet i form af mange backlinks, mens andre måske har været dygtige til at optimere omkring deres udvalgte nøgleord eller nyder succes på baggrund af stor brugerinteraktion og stærke profiler på sociale medier.

Heldigvis er der bred enighed om, hvilke basale elementer, Google vægter. Det er blandt andet:

  • Læsevenlige URL’er
  • Crawlability (læsbarhed for søgemaskinen)
  • Udfyldt title og meta beskrivelse
  • Korrekt brug af overskrifter (H1-H6)
  • Korrekt brug af nøgleord og synonymer (undgå overoptimering)
  • Unikt indhold (kopier aldrig andres tekst / indhold)
  • Forhold mellem HTML og tekst
  • Interne og eksterne links
  • Pagespeed (indlæsningshastighed)
  • Relevant indhold
  • Backlinks (link-henvisninger fra andre (relevante) hjemmesider)
  • Interaktioner med brugere på sociale medier
  • Mobilvenlighed
  • Etc.

Selvom alle disse elementer er på plads, kan du dog ikke være sikker på, det resulterer i en førsteplads i søgemaskinen. Det vil gavne din hjemmeside og skabe fremgang, men det er ikke en garanti for topplaceringen i sig selv, da ingen kender den magiske SEO-formel. Heldigvis kan vi hjælpe dig med at se, om din egen hjemmeside er korrekt optimeret samt hvad der har givet dine konkurrenter succes. Forskellige brancher har forskellige standarder – også når det kommer til opbygning af deres hjemmesider. Vi hjælper dig med at udpege succeskriterier og implementere dem, så du drøner afsted i højeste tænkelige gear.

Betyder meget trafik høj omsætning og mange henvendelser?

Ja, typisk betyder en stigning i trafik fra Google også en stigning i salg og kontakthenvendelser. Mange website- og webshop analyser påpeger dog, at der stadig er plads til forbedringer, hvis man som indehaver ønsker højere omsætning eller flere henvendelser. Her arbejder vi på at forbedre forholdet mellem klik og succesmål som salg eller kontakthenvendelser fra dit website.

Begrebet er kendt som konverteringsoptimering, og er et udtryk for, at man måler brugerens adfærd på en hjemmeside eller i en webshop for herefter at optimere det flow, der fører kunden frem til en ønsket handling. Ved at udføre en webshop- eller website analyse identificerer vi de områder, der skal forbedres. Optimeringen kan bestå af alt fra at justere på knap-størrelser til at arbejde med kontrastfarver og flytte fokus eller programmere en lettere check-ud proces.

Få grønt lys fra Google, og trafik som konverterer

Er du også interesseret i at drive mere trafik til din forretning og høste det maksimale udbytte fra dine brugere?

Få en SEO analyse og en analyse af dit website eller din webshop. Giv din forretning de bedste vækst- og indtjeningsvilkår  – kontakt StepUp Media.