x
Få et uforpligtende tilbud

Send os en forespørgsel

Eller kontakt os på mail eller telefon:

350+ kunder

Uforpligtende møde

Ingen lange bindinger

Bureau med topkarakter på Trustpilot

Send forespørgsel ny

Vi vender tilbage indenfor 12 timer

350+ Kunder i hele landet

100% ejerskab og ingen bindinger

x
Lukket

Søgeordsanalyse

En søgeordsanalyse giver dig indblik i, hvilke ord og sætninger dine kunder søger på, når de efterspørger produkter eller services

En søgeordsanalyse giver dig indblik i, hvilke ord og sætninger dine kunder søger på, når de efterspørger produkter eller services, magen til dem din forretning tilbyder. Søgeordsanalysen er essentiel for dig, der ønsker at tiltrække relevant trafik med størst sandsynlighed for konverteringer: altså salg eller kontakthenvendelser.

Forestil dig hvis du kunne trække en oversigt over lige netop de ord og fraser, Googles brugere anvender, når de søger produkter tilsvarende dine. Det kan du rent faktisk, og det giver dig de bedste kort på hånden, da du kan fjerne alt gætværk og målrette dit indhold til de ord, kunderne aktivt søger.

Hvordan vælger man de rigtige søgeord?

De fleste kan trække en oversigt over potentielle søgetermer, der matcher produkter og services i en given branche. Denne oversigt angiver også søgeordets volumen – altså det gennemsnitlige antal søgninger på ordet pr. md.

Her begår mange den fejl, at de stirrer sig blinde på antallet af månedlige søgninger. Vi forstår udmærket, man gerne vil have mange besøgende på sin hjemmeside eller i sin webshop, men faren ved at fokusere på søgemængder er, man udvælger søgeord med en enorm konkurrencegrad, hvormed man sjældent får succes, hvis konkurrenterne er etablerede brandnavne og arbejder med skyhøje marketingbudgetter.

Hos StepUp Media hjælper vi dig altid med at vurdere konkurrencen på de enkelte søgeord og kommer med prioriterede forslag, vi mener, er gode bud på ord, der kan give succes og et flot indtjeningsgrundlag.

Søgeordsanalysen kortlægger dine bedste muligheder for succes, og tager udgangspunkt i lige præcis din virksomhed. Vi anvender ingen skabelonløsninger, men ser nøje på din branche og din forretnings forhold. Det betyder, nogle søgeordsanalyser påpeger konkurrencestærke ord som en mulighed, mens andre fokuserer på mere nicheprægede termer, der tiltrækker relevant trafik med størst konverteringspotentiale. Dertil ser vi naturligvis på mulighederne for at erobre dine lokalområder, da SEO kan føre til stor succes, når vi arbejder med fokus på kunder, der geografisk befinder sig nær din forretning.

Derfor er keywords så vigtige

Dine nøgleord er afgørende for, at dine kommende brugere gør det, du vil have dem til. Søgninger udmønter sig overordnet set i tre typer: Dem der vil købe, dem der søger information og dem, der vil navigere til et bestemt sted – f.eks. ”YouTube” eller ”Burger King”. Derfor vil de to første søgetyper være relevante for den typiske virksomhed, der lever af at sælge produkter eller services. Dit søgeord dikterer derfor, hvad du er for en virksomhed. Er du en der deler ekspertise eller er dit formål at sælge produkter?

Husk desuden, dine søgeord ikke nødvendigvis bør indeholde de meget generiske søgeord, men i stedet bør tilsigte at skaffe dig kvalificeret trafik. Det betyder, at selvom søgeordet ”sko” har tusindvis af søgninger hver eneste måned, så er det ofte mere specifikke søgeord som ”løbesko”, ”sko med høje hæle”, ”sko til børn” eller måske ”vandrestøvler”, der giver trafik, du får værdi fra. Det skyldes, at søgningen er indsnævret til præcis den produkttype, som kunden her reel interesse i. Dermed stiger chancen for, at kunden køber en vare.

Det ved vi, og derfor indeholder din søgeordsanalyse gode forslag, der sikrer kvalificeret trafik med større konverteringssandsynlighed.

Få implementeret dine søgeord og se udviklingen

Når din søgeordsanalyse er komplet og dine ord er udvalgt, skal de implementeres hensigtsmæssigt i dit webunivers. Vi udvælger sammen de bedste sider til søgeordene, hvilket kan være på strategisk niveau eller helt ned på produktniveau.

Herefter kan vi stå for implementeringen eller rådføre dig løbende, hvis du selv ønsker at stå for justeringerne.

Kontakt os og hør mere om, hvordan du får relevante kundebesøg fra de rette søgeord i Google, Bing! og andre søgemaskiner.