Google Ads opsætning

Få annoncer med smæk for skillingen

Udnyt verdens største søgemaskine ved at lade dens mange brugere se dine annoncer. Få hjælp til opsætning og bliv set igen og igen af tusindvis af potentielle kunder.

Få smæk for skillingen med den rette Ads opsætning

Den rigtige Google Ads opsætning fører til mere trafik fra relevante kunder og dermed øget omsætning i din forretning. Vi kan hjælpe dig med alt fra søgeordsanalyse til opsætning af dine kampagner og annoncer, så du får mest muligt ud af din investering.  Hvad end du søger flere salg i din webshop eller flere kundehenvendelser, hjælper Google Ads dig over målstregen.

Få sælgende Google Ads annoncer

Google Ads annoncer består overordnet set kun af tre elementer: Overskrift, annoncebeskrivelse og webadressen. Det svære består i at få dit budskab frem, så det tiltrækker kunder. Vi kan hjælpe dig med at skrive sælgende annoncetekster, der skaffer dig masser af trafik. Vi sørger desuden for at give din annonce visuelt fylde ved at tilknytte telefonnumre, salgsargumenter m.m., så chancen for at du får klikket stiger.

Vi kan også hjælpe dig med opsætning af andre former for annoncer, heriblandt Google Ads Shopping, som er særligt effektiv, når man sælger fysiske produkter.

Følg med i hele processen

Et tæt samarbejde mellem din virksomhed og os giver det bedste resultat. Derfor får du din egen faste kontaktperson, der hjælper dig igennem hele processen – fra søgeordsanalyse til opsætning af annoncer og til løbende optimering af annoncerne. Du får desuden en månedlig rapport med de vigtigste tal, så du altid ved, hvor meget du har investeret og hvor meget du har fået ud af din investering.

Hvad er Google Ads?

Google Ads er betalt annoncering, hvormed du kan blive synliggjort øverst i Googles søgemaskine eller på f.eks.  YouTube eller en af Googles tusindvis af partnerhjemmesider.

Med Google Ads vælger du selv, hvilke søgeord du vil findes på – og du betaler kun, når en bruger klikker sig ind på dit website.

Hvordan bestemmer Google, hvem der vises først?

Når Google skal vurdere, hvem der skal vises først i deres annonceringssektion i søgemaskinen, afgøres det på baggrund af en kvalitetsscore. Kvalitetsscoren har til formål at sikre, at den viste hjemmeside er relevant for brugeren, er teknisk velfungerende og byder den rette pris for visningen.

Du skal med andre ord typisk have en god kvalitetsscore, hvis du vil være en del af annoncevisningen. Og husk!  En god kvalitetsscore kan være med til at sikre dig billigere klikpriser. Der er derfor alle gode grunde til at optimere den.

Hvordan kan jeg kvalificere min trafik?

Med Google Ads kan du anvende værktøjer som søgeordsplanlægning og negative søgeord, så du altid henvender dig til de rette søgninger. Det betyder, at du udvælger de relevante ord og frasorterer irrelevante. F.eks. kan du have interesse i at blive vist på søgninger, hvor folk leder efter en ”NY cykel”, men ikke når folk leder efter en ”BRUGT cykel. Ved at filtrere kan du komme med i søgninger relateret til cykel, som f.eks. ’city cykel til mænd’ men fjerne dine annoncer fra alle visninger, hvor ordet ’brugt’ indgår.

Du kan desuden filtrere din målgruppe ud fra geografi, demografi etc. for at indstille sigtekornet yderligere.

Hvad koster Google Ads?

Google Ads er baseret på et auktionssystem, hvor et søgeords pris bestemmes ud fra månedlige antal søgninger, dine konkurrenters kvalitetsscore m.m.

Søgeord varierer derfor i pris. Svaret kan synes irriterende, men der er desværre mange variabler, som gør, der ikke findes ét one-size svar.

Dine budgetter kan dog bestemmes ud fra, hvor meget en ny kunde må koste.

Er Google Ads svært at håndtere?

Som med alle andre værktøjer, kan det kræve tid at lære Google Ads at kende. Editoren er til at lære, hvorefter du kan gå i gang med at oprette kampagner og annoncer.

Det er dog vigtigt at kende Google Ads terminologien, da der er mange specifikke udtryk, der kan være svære at gennemskue uden eksisterende viden eller erfaring. Google Ads kræver desuden løbende tilsyn med kampagnerne, så de performer optimalt og du får et godt afkast fra din investering. Og så du ikke betaler til ord eller annoncer, der i sidste ende blot suger penge, men ikke fører til køb eller henvendelser.

Google Ads opsætning

God Google Ads opsætning betyder billigere klikpriser og flere kunder. Men hvordan sikrer du en god opsætning af dine Google Ads kampagner?

Her får du professionel hjælp

Google Ads er et fantastisk marketingværktøj, når det udnyttes korrekt. Men hvordan sikrer du en god opsætning af Google Ads, så du får flest muligt kunder?

Hos StepUp Media hjælper vi erhvervsdrivende på tværs af vidt forskellige brancher med at nå deres digitale målsætninger – både med Google Ads og organisk SEO.

Vi er også klar til at forvandle din målgruppe til din guldgrube. Læs mere om hvordan herunder.

Opsætning af Google Ads

Sådan gør vi, når vi udarbejder dine kampagner og annoncer:

Søgeordsanalyse

Alle strategier starter med at klarlægge søgeord. Disse søgeord er de ord, udtryk og formuleringer, som kunderne bruger til at finde produkter og services, der svarer til dit udbud. Og fordi Ingen kender din forretning bedre end dig selv, lægger vi stor vægt på en konstruktiv dialog, hvor du fortæller os om de produkter og services, der er mest relevante og bærer mest værdi for din virksomhed.

Når vi har fået forståelse for din forretning, gennemfører vi en søgeordsanalyse. Analysen tager udgangspunkt i den samtale, vi har haft med dig, men præsenterer naturligvis også variationer og afarter af de ord, du har påpeget som de vigtigste. På den måde præsenterer vi dig for en god oversigt, der indeholder interessante søgeord – og ikke mindst vores forslag til de mest oplagte søgeord, baseret på konkurrenceniveau, antal månedlige søgninger m.m.

Din Google Ads opsætning

Når vi foretager opsætning af dine Google Ads kampagner, gør vi det med udgangspunkt i en overskuelig kampagnestruktur, der matcher din hjemmeside. På den måde ved vi, at der er sammenhæng mellem dine kampagner, annoncer og de landingssider, som kunden føres til.

Når vi opsætter dine annoncer, har vi naturligvis blik for, at beslægtede ord placeres i samme grupper og målrettes samme landingsside, da du derved når bredere ud til flere søgninger samt belønnes med bedre klikpriser, fordi Google – og dine kunder – ser den store relevans.

Løbende tilsyn med negative søgeord

Lige så vel som du gerne vil findes på relevante ord, vil du naturligvis ikke betale for, at kunder finder dig på søgeord, der egentligt ikke er tiltænkt de områder, der giver dig afkast. Derfor opretter vi såkaldte negative søgeord. Det begrænser visningen af dine annoncer, så du ikke risikerer at betale for irrelevante klik, der aldrig giver indtægt.

F.eks. vil en forretning, der sælger smykker, men ikke lædersmykker, måske vælge at angive dette som et negativt søgeord. På den måde undgår man, at en person tilgår en annonce blot for at konstatere, at butikken ikke solgte lædersmykker med vedhæng. Det resulterer i, at du sparer penge ved at frasortere ligegyldige klik.

Vi hjælper med annoncerne

En klassisk Google Ads annonce består af en overskrift, en beskrivelse og en webadresse. Selvom det er ganske simple inputmuligheder, kan det dog være en udfordring at skrive sælgende annoncetekster. Derfor hjælper vi dig naturligvis med at skrive effektive annoncer, der genererer trafik fra kunderne.

Da du også har mulighed for at lave billedannoncer, bannerannoncer og mere dynamiske annoncer med bevægelser, sidder vores grafiske øjne og hjerner klar til at hjælpe dig med professionel grafik, som harmonerer med dit salgsbudskab.

Vi sidder naturligvis også klar til at hjælpe dig med at oprette Google Shopping Ads, der er produktvisninger direkte i søgeoversigten! Her søger din bruger produktspecifikt og ser dine annoncer, mens han eller hun allerede er engageret og købeklar i sin søgeadfærd.

Uanset annonceformatet hjælper vi med at optimere dine kampagner og gøre dem salgsindbydende.

Ads og SEO skaber synergi

Når man taler om digital markedsføring, er de største discipliner SEO og PPC – altså betalt annoncering. De to områder fungerer ganske godt særskilt, men harmonerer også glimrende og skaber en stærk synergi. Årsagen skal ikke blot findes i, at SEO er en mere langsigtet strategi, mens betalt annoncering kan skabe øjeblikkelig tilstedeværelse i søgemaskinen, men også at der findes et helt naturligt bindeled – din hjemmeside!

Når Google skal placere din annonce, ser de på kvaliteten af den landingsside, du fører brugeren til. Er denne god, stiger din annonces kvalitetsscore, hvis der er et godt sammenhæng mellem dit udvalgte søgeord og siden.

Søgemaskineoptimerede sider er oftest skabt med fokus på netop kvalitetsindhold, da Google vægter dette højt. Er siden derfor optimeret til netop de ord, din Google Ads kampagne tilsigter, bidrager det yderst positivt til din kampagne – simpelthen fordi du fører din bruger frem til en relevant og gennemarbejdet landingsside. Foruden at bidrage til annoncens placering, byder det ofte kunden på en bedre købsrejse, hvilket resulterer i flere salg. Der er med andre ord god grund til at investere i optimerede sider.

Bemærk desuden, at det øger dine chancer for et klik og dermed salg, hvis du er til stede i søgemaskinen i både det betalte annonceringsområde og i den organiske visning. To indgangsvinkler til din hjemmeside giver mere synlighed og større chancer for klik.

Vigtigt! Lad aldrig dine annoncer løbe løbsk – det kan koste dyrt!

Når du vælger StepUp Media til din Google Ads opsætning og vedligeholdelse, har vi altid et øje på de resultater, som annoncerne skaber. Den løbende kontrol betyder, at vi også ser, når din Ads opsætning får klik fra irrelevant trafik. Det kan nemlig føre til en større regning uden øget indtjening – altså penge lige ud ad vinduet!

Vi opretter desuden flere variationer af dine annoncetekster og tester dem løbende, så vi kan anvende de budskaber, der har den største effekt.

Vi råder gerne bod på din nuværende konto

Er din nuværende Google Ads opsætning løbet ud af din kontrol? Eller har du haft en samarbejdspartner, som ikke har administreret din konto hensigtsmæssigt?

Vi hjælper dig gerne med at genoprette en fornuftig kampagne- og annoncestruktur, ligesom vi gennemgår din opsætnings annoncetekster, negative søgeord, geografiske områder, demografiske forhold etc.

På den måde får du din Ads konto på rette køl, så du kan udnytte værktøjets store potentiale og skyde skarpt på relevante kunder.

Få fast kontaktperson og klar indsigt

Hos StepUp Media er vi overbeviste om, at et tæt samarbejde er den bedste løsning for alle parter. Derfor får du din egen faste kontaktperson, der lærer dig og dine produkter at kende, hvorefter vi opsætter og optimerer kampagne- og annoncegrupper.

Du kan altid tage kontakt til din faste kontaktperson, og får derudover en månedlig rapport med nøgletal, der viser, hvor effektivt vi forvalter dit Google Ads budget.

Kontakt os for at høre mere om betalt annoncering i Google – eller for andre forespørgsler til digital marketing.

Få et uforpligtende tilbud

Send os en forespørgsel

Eller kontakt os på mail eller telefon:

200+ kunder

Uforpligtende møde

Ingen lange bindinger

Pop up form

Kontaktoplysninger

Hvad søger du hjælp til?

Kategori

Ellers andet vi skal vide?

Vi tager kontakt til dig med et uforpligtende tilbud inden for 12 timer. 👍🏻