x
Få et uforpligtende tilbud

Send os en forespørgsel

Eller kontakt os på mail eller telefon:

350+ kunder

Uforpligtende møde

Ingen lange bindinger

Bureau med topkarakter på Trustpilot

Send forespørgsel ny

Vi vender tilbage indenfor 12 timer 👍

4,9 - Fremragende på trustpilot

350+ Kunder i hele landet

100% ejerskab og ingen bindinger

x
Lukket

Google Ads opsætning

God Google Ads opsætning betyder billigere klikpriser og flere kunder. Men hvordan sikrer du en god opsætning af dine Google Ads kampagner?

Her får du professionel hjælp

Google Ads er et fantastisk marketingværktøj, når det udnyttes korrekt. Men hvordan sikrer du en god opsætning af Google Ads, så du får flest muligt kunder?

Hos StepUp Media hjælper vi erhvervsdrivende på tværs af vidt forskellige brancher med at nå deres digitale målsætninger – både med Google Ads og organisk SEO.

Vi er også klar til at forvandle din målgruppe til din guldgrube. Læs mere om hvordan herunder.

Opsætning af Google Ads

Sådan gør vi, når vi udarbejder dine kampagner og annoncer:

Søgeordsanalyse

Alle strategier starter med at klarlægge søgeord. Disse søgeord er de ord, udtryk og formuleringer, som kunderne bruger til at finde produkter og services, der svarer til dit udbud. Og fordi Ingen kender din forretning bedre end dig selv, lægger vi stor vægt på en konstruktiv dialog, hvor du fortæller os om de produkter og services, der er mest relevante og bærer mest værdi for din virksomhed.

Når vi har fået forståelse for din forretning, gennemfører vi en søgeordsanalyse. Analysen tager udgangspunkt i den samtale, vi har haft med dig, men præsenterer naturligvis også variationer og afarter af de ord, du har påpeget som de vigtigste. På den måde præsenterer vi dig for en god oversigt, der indeholder interessante søgeord – og ikke mindst vores forslag til de mest oplagte søgeord, baseret på konkurrenceniveau, antal månedlige søgninger m.m.

Din Google Ads opsætning

Når vi foretager opsætning af dine Google Ads kampagner, gør vi det med udgangspunkt i en overskuelig kampagnestruktur, der matcher din hjemmeside. På den måde ved vi, at der er sammenhæng mellem dine kampagner, annoncer og de landingssider, som kunden føres til.

Når vi opsætter dine annoncer, har vi naturligvis blik for, at beslægtede ord placeres i samme grupper og målrettes samme landingsside, da du derved når bredere ud til flere søgninger samt belønnes med bedre klikpriser, fordi Google – og dine kunder – ser den store relevans.

Løbende tilsyn med negative søgeord

Lige så vel som du gerne vil findes på relevante ord, vil du naturligvis ikke betale for, at kunder finder dig på søgeord, der egentligt ikke er tiltænkt de områder, der giver dig afkast. Derfor opretter vi såkaldte negative søgeord. Det begrænser visningen af dine annoncer, så du ikke risikerer at betale for irrelevante klik, der aldrig giver indtægt.

F.eks. vil en forretning, der sælger smykker, men ikke lædersmykker, måske vælge at angive dette som et negativt søgeord. På den måde undgår man, at en person tilgår en annonce blot for at konstatere, at butikken ikke solgte lædersmykker med vedhæng. Det resulterer i, at du sparer penge ved at frasortere ligegyldige klik.

Vi hjælper med annoncerne

En klassisk Google Ads annonce består af en overskrift, en beskrivelse og en webadresse. Selvom det er ganske simple inputmuligheder, kan det dog være en udfordring at skrive sælgende annoncetekster. Derfor hjælper vi dig naturligvis med at skrive effektive annoncer, der genererer trafik fra kunderne.

Da du også har mulighed for at lave billedannoncer, bannerannoncer og mere dynamiske annoncer med bevægelser, sidder vores grafiske øjne og hjerner klar til at hjælpe dig med professionel grafik, som harmonerer med dit salgsbudskab.

Vi sidder naturligvis også klar til at hjælpe dig med at oprette Google Shopping Ads, der er produktvisninger direkte i søgeoversigten! Her søger din bruger produktspecifikt og ser dine annoncer, mens han eller hun allerede er engageret og købeklar i sin søgeadfærd.

Uanset annonceformatet hjælper vi med at optimere dine kampagner og gøre dem salgsindbydende.

Ads og SEO skaber synergi

Når man taler om digital markedsføring, er de største discipliner SEO og PPC – altså betalt annoncering. De to områder fungerer ganske godt særskilt, men harmonerer også glimrende og skaber en stærk synergi. Årsagen skal ikke blot findes i, at SEO er en mere langsigtet strategi, mens betalt annoncering kan skabe øjeblikkelig tilstedeværelse i søgemaskinen, men også at der findes et helt naturligt bindeled – din hjemmeside!

Når Google skal placere din annonce, ser de på kvaliteten af den landingsside, du fører brugeren til. Er denne god, stiger din annonces kvalitetsscore, hvis der er et godt sammenhæng mellem dit udvalgte søgeord og siden.

Søgemaskineoptimerede sider er oftest skabt med fokus på netop kvalitetsindhold, da Google vægter dette højt. Er siden derfor optimeret til netop de ord, din Google Ads kampagne tilsigter, bidrager det yderst positivt til din kampagne – simpelthen fordi du fører din bruger frem til en relevant og gennemarbejdet landingsside. Foruden at bidrage til annoncens placering, byder det ofte kunden på en bedre købsrejse, hvilket resulterer i flere salg. Der er med andre ord god grund til at investere i optimerede sider.

Bemærk desuden, at det øger dine chancer for et klik og dermed salg, hvis du er til stede i søgemaskinen i både det betalte annonceringsområde og i den organiske visning. To indgangsvinkler til din hjemmeside giver mere synlighed og større chancer for klik.

Vigtigt! Lad aldrig dine annoncer løbe løbsk – det kan koste dyrt!

Når du vælger StepUp Media til din Google Ads opsætning og vedligeholdelse, har vi altid et øje på de resultater, som annoncerne skaber. Den løbende kontrol betyder, at vi også ser, når din Ads opsætning får klik fra irrelevant trafik. Det kan nemlig føre til en større regning uden øget indtjening – altså penge lige ud ad vinduet!

Vi opretter desuden flere variationer af dine annoncetekster og tester dem løbende, så vi kan anvende de budskaber, der har den største effekt.

Vi råder gerne bod på din nuværende konto

Er din nuværende Google Ads opsætning løbet ud af din kontrol? Eller har du haft en samarbejdspartner, som ikke har administreret din konto hensigtsmæssigt?

Vi hjælper dig gerne med at genoprette en fornuftig kampagne- og annoncestruktur, ligesom vi gennemgår din opsætnings annoncetekster, negative søgeord, geografiske områder, demografiske forhold etc.

På den måde får du din Ads konto på rette køl, så du kan udnytte værktøjets store potentiale og skyde skarpt på relevante kunder.

Få fast kontaktperson og klar indsigt

Hos StepUp Media er vi overbeviste om, at et tæt samarbejde er den bedste løsning for alle parter. Derfor får du din egen faste kontaktperson, der lærer dig og dine produkter at kende, hvorefter vi opsætter og optimerer kampagne- og annoncegrupper.

Du kan altid tage kontakt til din faste kontaktperson, og får derudover en månedlig rapport med nøgletal, der viser, hvor effektivt vi forvalter dit Google Ads budget.

Kontakt os for at høre mere om betalt annoncering i Google – eller for andre forespørgsler til digital marketing.