Her får du professionel hjælp
Google Ads er et fantastisk marketingværktøj, når det udnyttes korrekt. Men hvordan sikrer du en god opsætning af Google Ads, så du får flest muligt kunder?
Hos StepUp Media hjælper vi erhvervsdrivende på tværs af vidt forskellige brancher med at nå deres digitale målsætninger – både med Google Ads og organisk SEO.
Vi er også klar til at forvandle din målgruppe til din guldgrube. Læs mere om hvordan herunder.
Opsætning af Google Ads
Sådan gør vi, når vi udarbejder dine kampagner og annoncer:
Søgeordsanalyse
Alle strategier starter med at klarlægge søgeord. Disse søgeord er de ord, udtryk og formuleringer, som kunderne bruger til at finde produkter og services, der svarer til dit udbud. Og fordi Ingen kender din forretning bedre end dig selv, lægger vi stor vægt på en konstruktiv dialog, hvor du fortæller os om de produkter og services, der er mest relevante og bærer mest værdi for din virksomhed.
Når vi har fået forståelse for din forretning, gennemfører vi en søgeordsanalyse. Analysen tager udgangspunkt i den samtale, vi har haft med dig, men præsenterer naturligvis også variationer og afarter af de ord, du har påpeget som de vigtigste. På den måde præsenterer vi dig for en god oversigt, der indeholder interessante søgeord – og ikke mindst vores forslag til de mest oplagte søgeord, baseret på konkurrenceniveau, antal månedlige søgninger m.m.
Din Google Ads opsætning
Når vi foretager opsætning af dine Google Ads kampagner, gør vi det med udgangspunkt i en overskuelig kampagnestruktur, der matcher din hjemmeside. På den måde ved vi, at der er sammenhæng mellem dine kampagner, annoncer og de landingssider, som kunden føres til.
Når vi opsætter dine annoncer, har vi naturligvis blik for, at beslægtede ord placeres i samme grupper og målrettes samme landingsside, da du derved når bredere ud til flere søgninger samt belønnes med bedre klikpriser, fordi Google – og dine kunder – ser den store relevans.
Løbende tilsyn med negative søgeord
Lige så vel som du gerne vil findes på relevante ord, vil du naturligvis ikke betale for, at kunder finder dig på søgeord, der egentligt ikke er tiltænkt de områder, der giver dig afkast. Derfor opretter vi såkaldte negative søgeord. Det begrænser visningen af dine annoncer, så du ikke risikerer at betale for irrelevante klik, der aldrig giver indtægt.
F.eks. vil en forretning, der sælger smykker, men ikke lædersmykker, måske vælge at angive dette som et negativt søgeord. På den måde undgår man, at en person tilgår en annonce blot for at konstatere, at butikken ikke solgte lædersmykker med vedhæng. Det resulterer i, at du sparer penge ved at frasortere ligegyldige klik.
Vi hjælper med annoncerne
En klassisk Google Ads annonce består af en overskrift, en beskrivelse og en webadresse. Selvom det er ganske simple inputmuligheder, kan det dog være en udfordring at skrive sælgende annoncetekster. Derfor hjælper vi dig naturligvis med at skrive effektive annoncer, der genererer trafik fra kunderne.
Da du også har mulighed for at lave billedannoncer, bannerannoncer og mere dynamiske annoncer med bevægelser, sidder vores grafiske øjne og hjerner klar til at hjælpe dig med professionel grafik, som harmonerer med dit salgsbudskab.
Vi sidder naturligvis også klar til at hjælpe dig med at oprette Google Shopping Ads, der er produktvisninger direkte i søgeoversigten! Her søger din bruger produktspecifikt og ser dine annoncer, mens han eller hun allerede er engageret og købeklar i sin søgeadfærd.
Uanset annonceformatet hjælper vi med at optimere dine kampagner og gøre dem salgsindbydende.