x

Kontaktinformation

Centervej 2 A 6000 Kolding

[email protected]

+45 71 74 74 68

Send os en forespørgsel

Dine kontaktoplysninger

Send forespørgsel

Vi tager kontakt til dig med et godt tilbud inden for 12 timer. 👍🏻


Google Ads opsætning

God Google Ads opsætning kan oversættes til billigere klikpriser og flere kunder. Men hvordan sikrer du en god opsætning af Google Ads?

Google Ads opsætning

God Google Ads opsætning kan oversættes til billigere klikpriser og flere kunder. Men hvordan sikrer du en god opsætning af Google Ads?

Hos StepUp Media hjælper vi erhvervsdrivende på tværs af vidt forskellige brancher med at nå deres digitale målsætninger – både med Google Ads og organisk SEO.

Vi er også klar til at forvandle din målgruppe til din guldgrube.

Opsætning af Google Ads

Sådan gør vi, når vi udarbejder dine annoncer og kampagner:

Søgeordsanalyse

For det første skal du være klar over, hvilke ord du ønsker at blive fundet på. Ingen kender din forretning bedre end dig selv, og derfor lægger vi stor vægt på en konstruktiv dialog, hvor du fortæller os om de produkter og services, der er mest relevante og bærer mest værdi for din virksomhed.

Når vi har fået forståelse for din forretning, gennemfører vi en søgeordsanalyse. Analysen tager udgangspunkt i den samtale, vi har haft med dig, men præsenterer naturligvis også variationer og afarter af de ord, du har påpeget som de vigtigste. På den måde præsenterer vi dig for en grundig oversigt, der indeholder et bredt spænd af interessante søgeord – og ikke mindst vores forslag til de mest oplagte søgeord, baseret på konkurrenceniveau, antal månedlige søgninger m.m.

Da du oftest befinder dig i en branche med flere udbydere, foretager vi en konkurrenceanalyse, der påpeger, hvor realistiske dine muligheder er for at erobre din niche og lægge dig i toppen på dine udvalgte ord.

Din Google Ads opsætning

Når vi foretager opsætning af dine Google Ads kampagner, gør vi det med udgangspunkt i en overskuelig kampagnestruktur, der matcher din hjemmeside. På den måde ved vi, at der er sammenhæng mellem dine kampagner, annoncer og de landingssider, kunden føres til.

Når vi opsætter dine annoncer, har vi naturligvis blik for, at beslægtede ord placeres i samme grupper og målrettes samme landingsside, da du derved når bredere ud til flere søgninger og belønnes med bedre klikpriser, da Google – og dine kunder – ser den store relevans.

Ligeså vel som du gerne vil findes på relevante ord, vil du naturligvis ikke betale for, at kunder finder dig på søgeord, der egentligt ikke er tiltænkt de søgeformål, der giver dig afkast. Derfor opretter vi såkaldte negative søgeord, som begrænser visningen af dine annoncer, så du ikke risikerer at betale for klik, der aldrig giver kroner.

F.eks. vil en forretning, der sælger smykker, men ikke lædersmykker, måske vælge at angive dette som et negativt søgeord, således en person ikke tilgår en annonce blot for at konstatere, butikken ikke solgte lædersmykker med vedhæng. På den måde sparer du som kunde penge ved at frasortere irrelevant trafik.

Vi hjælper med annoncerne

En klassisk Google Ads annonce består af en overskrift, en beskrivelse og en webadresse. Selvom det er ganske simple inputmuligheder, kan det dog være en udfordring at skrive sælgende annoncetekster. Vi hjælper dig naturligvis med at skrive sælgende annoncer, der genererer klik.

Da du også har mulighed for at lave billedannoncer, bannerannoncer og mere dynamiske annoncer med bevægelser, sidder vores grafiske øjne og hjerner klar til at hjælpe dig med professionel grafik, der harmonerer med dit salgsbudskab.

Vores programmører sidder sågar klar til at hjælpe med at oprette Google Shopping Ads, der er produktvisninger direkte i søgeoversigten. Her søger din bruger produktspecifikt og ser dine annoncer, mens han eller hun er engageret og købeklar i sin søgeadfærd.

Uanset annonceformatet hjælper vi med at optimere dine kampagner og gøre dem salgsindbydende.

Ads og SEO skaber synergi

Når man taler om digital markedsføring, er de største discipliner SEO og PPC – altså betalt annoncering. De to områder fungerer særskilt, men harmonerer også glimrende og skaber en stærk synergi. Årsagen skal ikke blot findes i, at SEO er en mere langsigtet strategi, mens betalt annoncering kan skabe øjeblikkelig tilstedeværelse i søgemaskinen, men også at der findes et helt naturligt bindeled – din hjemmeside!

Når Google skal placere din annonce, ser den på kvaliteten af den landingsside, du leder brugeren til. Er denne god, stiger din annonces Quality Score, hvis der er et godt sammenhæng mellem dit udvalgte søgeord og siden.

Søgemaskineoptimerede sider er oftest skabt med fokus på netop kvalitetsindhold, da Google vægter dette højt. Er siden derfor optimeret til netop det ord, din Google Ads kampagner tilsigter, bidrager det yderst positivt til din kampagne – simpelthen fordi du fører din bruger frem til en relevant og gennemarbejdet landingsside. Foruden at bidrage til annoncerings placering, byder det ofte kunden på en bedre købsrejse, hvilket resulterer i flere salg. Der er med andre ord god grund til at investere i optimerede sider.

Få fast kontaktperson og klar indsigt

Hos StepUp Media er vi overbeviste om, at et tæt samarbejde er den bedste løsning for alle parter. Derfor får du din egen faste kontaktperson, der lærer dig og dine produkter at kende, hvorefter han opsætter og optimerer kampagne- og annoncegrupper.

Du kan altid tage kontakt til din faste samarbejdspartner og får derudover en månedlig rapport med nøgletal, der viser, hvor effektivt vi forvalter dit Google Ads budget.

Kontakt os for at høre mere om betalt annoncering i Google – eller for andre forespørgsler til digital marketing.