x
Få et uforpligtende tilbud

Send os en forespørgsel

Eller kontakt os på mail eller telefon:

350+ kunder

Uforpligtende møde

Ingen lange bindinger

Bureau med topkarakter på Trustpilot

Send forespørgsel ny

Vi vender tilbage indenfor 12 timer 👍

4,9 - Fremragende på trustpilot

350+ Kunder i hele landet

100% ejerskab og ingen bindinger

x
Lukket

Vi fokuser på følgende

Pengene værd

Vi udarbejder SEO / søgemaskineoptimering fra vores kontor i Kolding, hvor vi skræddersyer den bedste løsning til din virksomheds kundesegment. Vi arbejder altid ud fra de søgeord, du helst vil findes på – dem, der kan skabe værdi og give nye kunder til din virksomhed! Vi tilbyder mdr. betaling og 100 % indsigt via grundig rapportering og tæt dialog.

Dks bedste support

Du får fuld afrapportering på dine SEO kampagner. Hvilke ord generer trafik og salg, hvilke relaterede eller nye søgeord kan skabe yderligere vækst og skal der fokuseres på et særligt område for din forretning? Vi rådgiver altid med afsæt i din virksomhed – og hos StepUp Media er der tilmed gratis hjælp og support. Det mener vi, udgør et godt samarbejde.

Ingen lange bindinger

Hvordan lyder en aftale iført håndjern og spændetrøje? Vi tænkte det nok, det er ingen interesseret i. Hos StepUp Media er der ingen lange bindinger, blot en minimumsperiode på kun 6 måneder, hvor du kan vælge månedlig betaling. På den måde kan du mærke effekten fra kampagnerne uden at have betalt forud.

Hvad er SEO?

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization – som til dagligt kaldes søgemaskineoptimering.

Vi laver SEO til DIN virksomhed!

Når du har besluttet dig for at vi skal lave SEO for din forretning, bliver du en naturlig del af teamet fra første dag. Effektivt og resultatskabende SEO-arbejde er ganske omfattende, netop derfor er det for os vigtigt, at du er med hele vejen, så vi sammen sikrer en effektiv proces og dermed skaber de mest optimale resultater for din virksomhed. Du kan få et større indblik i processen her. Ellers er du velkommen til at kontakte os direkte for at høre hvad vi kan gøre for din virksomheds synlighed ved at ringe på 71 74 74 68.

SEO arbejde – Vores metode

Indledningsvis til SEO samarbejdet tager vi en samtale, hvor vi får forståelse for dine forventninger, så vi kan sætte tydelige målsætninger ud fra forventninger og ønsker. På den måde skaber vi et godt fundament, som hjælper os med at sikrer kvaliteten af den plan vi har udarbejdet for det fremadrettede SEO arbejde. Herefter arbejder vi målrettet og resultatorienteret med din hjemmeside og/eller webshop med fokus på følgende:

Vil du vide mere? Ring på 71 74 74 68 til en uforpligtende snak.

Vi gennemgår vigtige punkter:

  • Løbende rapportering – så du ved præcis, hvilke resultater arbejdet har skabt
  • Referenceopbygning – via stærke danske domæner med professionelle tekster
  • Optimeringer – så din hjemmeside følger Googles retningslinjer 100 %
  • Tjek efter døde links på siden
  • Google Analytics – til at måle ændringer i trafik på din hjemmeside
  • Title-tags og meta-beskrivelser, herunder placering og anvendelse af keywords
  • Pagespeed optimering
  • URL struktur på din side
  • Mobilvenlighed
  • Dine tekster på hjemmesiden

Grundlæggende omkring Linkbuilding (Backlinks)

Inden for SEO arbejder man med både on-page og off-page SEO. On-page arbejdet foregår udelukkende på selve din hjemmeside eller webshop. Du styrer alt hvad der sker her, derfor er der også mange elementer at tage i betragtning. Der skal fx. arbejdes på overskrifterne – kaldet H1 – H7 tags -, billede tags, indhold, søgevenlige URL’er og meget andet. Kun en del af det vedrører dine tekster, hvor alt det øvrige er af tekniske rettelse.

Off-page består primært af linkbuilding. Det vil sige, du skal ud og sikre, at andre hjemmesider og webshops peger ind på din side. Eksterne links, der henviser besøgende til den rigtige side, øger din troværdighed hos de besøgende og dine kunder. Du kan bl.a. bruge referencer eller direkte links fra kunders, samarbejdspartneres og/eller dine leverandørers hjemmesider, der peger ind på din side.

Kan SEO måles?

JA! En af fordelene ved at arbejde med SEO ligger i selve målbarheden af arbejdet. Søgemaskineoptimering er nemlig 100 % målbart. Vi kan helt nøjagtigt identificere, hvor de besøgende kommer fra, hvilken underside de lander på, og hvordan de navigerer rundt på din hjemmeside.

Dette er muligt med hjælp fra Google Analytics. Du er dermed ikke i tvivl om resultatet af din investering.

SEO skaffer kvalitetstrafik

Når man taler SEO som en investering, er det vigtigt at have for øje, SEO har helt særlige kvaliteter, du f.eks. ikke kan opnå med betalt annoncering.

Søgemaskineoptimering er en proces, hvor du gradvist opnår bedre og bedre resultater, indtil du lander på de mest attraktive placeringer. Og de høje placeringer i Google ER attraktive. SEO skaffer kvalitetstrafik, da den bruger, som tilgår din hjemmeside, leder efter en løsning til et specifikt problem. Derfor tiltrækker hjemmesider kundebesøg med en ”pull” effekt, fordi de kan levere en løsning til den pågældende forespørgsel. Du behøver altså ikke nødvendigvis at investere i ”push” kampagner, hvor du skubber dit produkt ud, selvom Google Ads naturligvis er et glimrende supplement til dine SEO-kampagner, eftersom din totale synlighed stiger.

Særligt er det værd at nævne, at trafik fra søgemaskiner som Google og Bing har en langt større tendens til at konvertere – altså til at ende i et decideret køb eller i en kontakthenvendelse fra kunden. Årsagen er, de organiske søgeresultater nyder godt af stor kundetiltro og modtager 90 % flere klik end betalte annoncer.

Er en Linkanalyse vigtig inden SEO?

En fortsat tilgang af gode links til dit website, fra andre domæner er en af de højt prioriterede punkter, indenfor SEO. Derfor indeholder alle vores SEO pakker nemlig linkbuilding. Så vi opnår den optimale virkning og effekt af linkbuilding, er det vigtigt at have et godt indblik i den linkprofil der er på dit nuværende website.

Derfor udarbejder vi altid en grundig linkanalyse tidligt i startfasen, oftest i sammenhæng med en søgeordsanalyse. Linkanalysen giver mulighed for at overskue, hvilke former for links der vil skabe den bedste værdi. Dette baseres bla. på styrken og mængden af nuværende domæner, forholdet imellem do-follow/no-follow og ankertekster. Din linkprofil sammenligner vi jævnligt med dine konkurrenters, da det giver os det bedste billede af hvad der skal til, for at dit website er bedst muligt konkurrencedygtig på søgemaskinerne.

Søgeanalyse inden SEO – vigtigt?

Vi anbefaler altid at investere tid i en grundig søgeordsanalyse, inden du går i gang med de øvrige dele af SEO. Det er her du sikrer, at din strategi rent faktisk guider dig til resultater, og at du dermed arbejder målrettet med din SEO. Det er i denne fase, du finder frem til de mest optimale, og dermed mest effektive, søgeord i netop din branche. Du får ligeledes mulighed for at blive inspireret til dine egne kunders ordvalg, når de søger efter dine produkter eller ydelser online.

Lad os antage, at du er maler i Kolding, så vil en analyse med StepUp Media finde søgeord som ”billig maler Kolding”, ”dygtig maler Kolding”, m.fl. Derefter undersøger vi, om der er nok søgninger på ordene, til at det kan betale sig at bruge et eller flere af dem for at optimere din søgemaskine synlighed. Derudover finder vi frem til, hvilke søgeord der sælger bedst. Det kunne fx tænkes, at ”Søger maler i Kolding” er mere relevant i forhold til din profil.

At være synlig i toppen af første side af søgeresultater er ikke bare vigtigt, det kan være altafgørende for om kunden vælger dig eller din konkurrent. Mange statistikker fra hele verden, med målinger på hvor de søgende klikker, viser at hvis du har 5000 søgninger om måneden på et søgeord som “Billig maler”, så klikker ca. 42% på den første placering af søgeresultatet, 17% på anden placering, 9% på tredje placering og sådan fortsætter procentdelen nedad.

Det er derfor meget vigtigt som et minimum at opnå en top 5 placering, for at du kommer i betragtning hos kunden.

Er indlæsningshastighed vigtig på din hjemmeside?

Eftersom Google nu også har blikket på din hjemmeside hastighed, samt hvor hurtigt den loader hos kunden, som er parametre der inddrages i rangeringen af din hjemmeside, er hjemmeside hastighed netop blevet til tankestof hos mange. Indlægget har vi skrevet, fordi mange har taget kontakt til os og efterspørger tips til optimering af hjemmeside hastighed.

Herunder har vi valgt at fokusere på følgende områder: hvordan du tester din hjemmeside hastighed, og hvad du konkret kan gøre. Selve emnet er ret omfattende, hvilket gør det yderst udfordrende at komme i dybden. Derfor holder vi os i overfladen ved flere af områderne for også at afdække lidt af bredden af emnet, og kun komme i dybden på enkelte områder.

Første skridt

Er der et problem på hjemmesiden? Som det første skridt skal man afdække, om der er et eventuelt problem, som typisk kan gøres meget simpelt, nemlig ved at besøge hjemmesiden. Det er også her, man tjekker selve hjemmeside hastigheden.

Besøg din hjemmeside
Din hjemmeside vil med stor sandsynlighed loade ganske hurtigt, medmindre der er noget grueligt galt. Det vil den fordi, du tidligere har besøgt din hjemmeside, så de fleste filer allerede ligger gemt i hukommelsen. Hvis det ikke er tilfældet og den tvært imod loader langsomt, har du muligvis problemer med cache og expire headere, ellers kan det tænkes du ikke tidligere har besøgt din hjemmeside.

Slet midlertidige Internetfiler
Da du højst sandsynligt allerede har besøgt din hjemmeside, eller om ikke andet besøgte den under første punkt, skal eventuelle cachede filer fra browseren slettes. Når dette er gjort, kan du nemlig besøge din hjemmeside som var du en kunde der kigger på den for første gang.

Besøg din hjemmeside igen

Denne gang vil din hjemmesiden utvivlsomt loade langsommere. Det interessante for dig at vide er, hvor meget langsommere den loader. Hvis du føler den loader betydeligt langsommere, er det pga. et problem og sikkert flere steder. Ovenstående tre punkter handler om, som du nok har opfanget, meget om hvordan du oplever hjemmesiden og hastighedsændringerne. Du vil opleve, at det at optimere hjemmeside hastighed i høj grad handler om egen fornuft og logisk tilgang. Det er selvfølgelig essentielt at have viden på området, for der er mange elementer i spil som kan optimeres på, hvilke man skal have kendskab til. Men man kan komme ganske langt ved brug af egen fornuft og logisk tilgang.

Fokuser på det visuelle på hjemmesiden
Her i mener vi de plugins der måtte være og ikke det visuelle layout som gør din side flot. Mange hjemmeside har fx sociale plugins eller andre lignende elementer installeret som kan have et delay, eller en forsinkelse om så at sige, som fader ind på hjemmesiden og medføre, at hjemmesiden synes at loade langsommere.

Vi kan selvfølgelig hjælpe dig med at gennemgang af din “Pagespeed” og ønsker du hjælp til at optimere den, så er vi altid klar til at hjælpe.

Lær mere omkring SEO

Onpage optimering

En essentiel del af SEO er onpage optimeringen, som er den optimering vi kan foretage direkte på jeres website.

Linkbuilding

Linkbuilding handler om at skabe henvisninger fra andre websites til jeres. Dette øger jeres synlighed.

Tekstforfatning

Skal I have udarbejdet tekst til nye undersider, eller have styrket de eksisterende? Vi hjælper jer gerne.

Pagespeed optimering

Det er vigtigt at have et hurtigt website, så de besøgende ikke springer fra allerede fordi websitet indlæses for langsomt.

Lokal SEO

Har du en fysisk butik eller service, som er knyttet til lokalområdet? I så fald bør du se på lokal SEO, så du kan ranke godt lokalt.

Struktureret data

Server dataene direkte ind i Googles motor, så de ikke skal gætte sig til noget. Vi har knowhow'en til at hjælpe dig med det.

WordPress optimering

Vi ❤ WordPress, og er rigtig gode til at optimere til og i det. Ca. 95 % af vores nuværende kunder bruger WordPress.

SEO rådgivning

Er du på jagt efter en sparringspartner, til strategiske og eksekvering? Vi hjælper gerne med sparring og undervisning.