Opsætning af Google Analytics

Få konkret og værdifuld indsigt

Glem alt om gætværk og mavefornemmelser. Google Analytiscs fortæller, hvor det går godt – og hvor der skal optimeres

Få fat i uvurderlige data om dit website

Google Analytics indsamler automatisk data om dine brugere og deres brug af dit website – når det er opsat på dit website. Vi kan opsætte Google Analytics på dit website på den rigtige måde, så du kan få fingre i alle de værdifulde data, som kan hjælpe dig med at få et meget bedre website. Det kan i sidste ende hjælpe dig med at opnå større synlighed i søgemaskinen, mere trafik og flere konverteringer.

Få hjælp til analyse af dine data

Google Analytics giver dig mange forskellige slags data, og det kan være svært at gennemskue, hvad man kan bruge al den data til. Vi kan hjælpe dig med at analysere dine data og afdække problemområder og forbedringsmuligheder på dit website, så dit website opnår sit fulde potentiale.

Forbedre dit website

Google Analytics giver mange data, som kan bruges til at forbedre dit website. Hvis mange besøgende forlader din webshop ved check-ud siden, kan det for eksempel indikere manglende brugervenlighed, hvilket er et konkret problem, du har mulighed for at løse. Google Analytics kan altså give dig de informationer, du har brug for, for at få et optimalt website eller webshop.

Vores fokuspunkter – i hvert projekt.


Pengene værd

Vi udarbejder SEO / søgemaskineoptimering fra vores kontor i Kolding, hvor vi skræddersyer den bedste løsning til din virksomheds kundesegment. Vi arbejder altid ud fra de søgeord, du helst vil findes på – dem, der kan skabe værdi og give nye kunder til din virksomhed! Vi tilbyder mdr. betaling og 100 % indsigt via grundig rapportering og tæt dialog.

Dks bedste support

Du får fuld afrapportering på dine SEO kampagner. Hvilke ord generer trafik og salg, hvilke relaterede eller nye søgeord kan skabe yderligere vækst og skal der fokuseres på et særligt område for din forretning? Vi rådgiver altid med afsæt i din virksomhed – og hos StepUp Media er der tilmed gratis hjælp og support. Det mener vi, udgør et godt samarbejde.

Ingen lange bindinger

Hvordan lyder en aftale iført håndjern og spændetrøje? Vi tænkte det nok, det er ingen interesseret i. Hos StepUp Media er der ingen lange bindinger, blot en minimumsperiode på kun 6 måneder, hvor du kan vælge månedlig betaling. På den måde kan du mærke effekten fra kampagnerne uden at have betalt forud.

Opsætning af Google Analytics

Hvad er Google Analytics? Måske svaret bør lyde, det er det mest værdifulde redskab, du kan tilknytte dit website – og tilmed et gratis et!

Hvad er Google Analytics? Måske svaret bør lyde, det er det mest værdifulde redskab, du kan tilknytte dit website – og tilmed et gratis et!

Google Analytics tilknyttes din hjemmeside eller webshop med en unik sporringskode og indsamler helt automatisk data over dine brugeres adfærd samt dine bedst konverterende sider (og dem, der trænger til en grundig optimering).

Med korrekt Google Analytics opsætning ser du blandt andet:

  • Hvor dine brugere geografisk stammer fra
  • Om dine brugere tilgår siden fra mobil, tablet eller pc
  • Hvordan brugerne bevæger sig på tværs af dine sider, kategorier og produkter
  • Hvilke sider de opholder sig længst på
  • Hvilke sider, der generer størstedelen af dine konverteringer og meget mere.

Den viden kan blive guld værd, eftersom du – bevæbnet med data – kan optimere på netop de kanaler, der tiltrækker din brugere. Du ser hvilke typer sider, dine brugere interagerer mest med og køber fra eller kontakter dig på baggrund af.

Hvad er Google Analytics’ rolle for SEO?

Hvis du møder et SEO bureau, der ikke sørger for korrekt opsætning af Google Analytics, bør du kraftigt overveje, om du vil indlede et samarbejde.

Google Analytics er vigtig i forhold til søgemaskineoptimering, da værktøjet giver dig nøjagtig viden om, hvilke sider brugerne – og dermed Google – ikke ønsker at bruge deres tid på.

Fordi Googles førsteprioritet er at sikre deres brugere relevante resultater, der matcher deres søgning, holder de øje med, hvor lang tid en bruger f.eks. opholder sig på en given side, inden han eller hun forlader den. Det er en indikator for, om brugeren fandt et resultat, der matchede søgningen. Hvis data fra Google Analytics viser dig, brugerne opholder sig meget kort på din side, fortæller det med andre ord, det er et oplagt sted at optimere for at fastholde brugerne. Måske siden mangler indhold, måske overskriften ikke virker interessant, måske matcher sidens indhold ikke den forventning kunden fik ved at læse dine meta beskrivelser eller måske der er tale om noget helt andet.

Under alle omstændigheder fortæller de hårde datafacts, siden skal justeres. Ligeledes kan du f.eks. se, om folk forlader din webshop ved check-ud-siden, hvilket indikerer manglende brugervenlighed, eller måske om der er flere frafald fra brugere på mobilversionen kontra webudgaven, hvilket indikerer udfordringer med det responsive design. Har du særligt vigtige områder, du ønsker at optimere, kan du endda opsætte et skræddersyet Google Analytics dashboard, der viser lige nøjagtigt de data, du har behov for.

Følg kunderejsen og kontroller konverteringer

Har du nogensinde overvejet, om dine kunder finder dig via søgninger, besøger dig i kraft af dine aktiviteter på sociale medier eller måske kender dig andre steder fra og indtaster din web-adresse direkte?

Med Google Analytics kan du se, hvor dine kunder kommer fra – og hvordan de bevæger sig på din side. Du kan dermed se, om dine kunder finder dig i søgemaskinen eller f.eks. kommer fra Facebook. Med den viden ved du, om du bør prioritere din markedsføring anderledes. Særligt fordi du kan følge, hvordan dine kunder kommer ind på siden og hvilken type trafik, der giver de bedste resultater til din forretning.

Faktisk kan du opsætte konverteringssporing, hvilket betyder, du måler på fuldførte handlinger. En fuldført handling kan både være en indsendt kontakthenvendelse eller download af en e-bog såvel som et gennemført køb i en webshop – altså en transaktion.

Du bestemmer selv, hvad der skal opsættes som konverteringsmål ud fra de parametre, der er vigtige for din virksomhed. Med denne indsigt kan du helt nøgternt svare ja eller nej til, om din digitale del af forretningen opfylder de målsætninger, du arbejder for.

Bemærk dog, at det kan være svært at sætte lighedstegn mellem f.eks. antallet af udfyldte kontaktformularer og succesmål, hvis dine brugere ganske simpelt besøger din side, ser kontaktinformationer og ringer frem for at indsende en form. Tallene kan dog bruges til at evaluere effektivitet ud fra de øvrige tal, du har tilgængeligt via din Google Analytics opsætning.

Fra analyse til action!

Når du får adgang til værdifulde data, skal du naturligvis optimere på ud fra den viden. På baggrund af en grundig analyse, kan vi hjælpe dig med at afdække områder af din digitale forretning, der skal optimeres, områder, der skal fokuseres mere intensivt på og områder, der måske helt skal fjernes?

Dataindsigten giver mulighed for at genoverveje og opsætte nye mål på baggrund af jeres forretningskritiske perspektiver, som I kan følge løbende fra jeres Analytics konto.

Vi hjælper naturligvis med at gøre målsætninger til målbare succeser, når vi udvikler en optimeringsplan, der hjælper med flere konverteringer, bedre SEO og meget mere.

Kontakt os for at høre hvordan Google Analytics kan belyse dine forbedringspotentialer og med den rette optimering gøre din hjemmeside eller webshop til en velsmurt maskine.

Få et uforpligtende tilbud

Send os en forespørgsel

Eller kontakt os på mail eller telefon:

200+ kunder

Uforpligtende møde

Ingen lange bindinger

Pop up form

Kontaktoplysninger

Hvad søger du hjælp til?

Kategori

Ellers andet vi skal vide?

Vi tager kontakt til dig med et uforpligtende tilbud inden for 12 timer. 👍🏻