Facebook marketing og retargeting
Facebook vokser, vækster og vinder frem, og det er ikke anderledes med Facebook marketing. Derfor skal din virksomhed naturligvis også gøre brug af Facebook markedsføring og få del i det enorme udbytte, der venter på dét sociale netværk, hvor din målgruppe befinder sig.
Brug Facebook advertising og kom i lommen på dine potentielle kunder
Facebook er enormt. Ikke bare på verdensplan, men også her i Danmark. På verdensplan logger mere end 1,23 billioner aktive bruger på det sociale medie – og du kender nok heller ikke mange i dit netværk, der ikke bruger den populære platform.
Derfor er det kun helt naturligt, at virksomheder har en kæmpe interesse i Facebook annoncering, for det er her, deres målgruppe bruger store dele af deres online tidsforbrug.
Din målgruppe – eller målgrupper – kan skræddersys ud fra en kernemålgruppe baseret på alder, interesser m.m., som brugerdefinerede målgrupper ud fra lister eller som kopimålgrupper, hvor du udvider dit potentiallegrundlag ved at finde personer, der har samme træk, som dem du har kendskab til i forvejen.
Husk at man faktisk blot skal være 13 år for at oprette en profil på det sociale medie. Herfra og op støder du på alle aldersgrupper, alle samlinger af populære til helt unikke, nicheprægede interesseområder, alle faggruper, firmaer og fanklubber – ja, stort set alt.
Derfor er Facebook ads og promotion en potentiel guldgrube for firmaer.
Hvorfor er Facebook ads effektive?
Når du arbejder med markedsføring på Facebook, har du mulighed for at indsnævre din målgruppe baseret på geografiske og demografiske forhold.
Facebook marketing er derfor et effektivt redskab både for den lokale pizzabager på Nørrebro, der vil nå ud til tømmermændssegmentet mellem klokken 10.00 og 15.00 på søndage, ligesom en stor sportskæde kan målrette deres kampagner til badmintoninteresserede mænd og kvinder over hele landet i alderen 15 til 75 år.
Alle forretninger kan finde deres målgrupper. Facebook annoncering giver helt specifikke muligheder for at komme på de brugeres skærme, der har udvist interesse for produkter magen til dine – eller bare passer perfekt på din målgruppes profil. Det gør, at de mange brugere støder helt naturligt på din markedsføring, og ikke tager samme alarmerende afstand, som når de f.eks. læser en traditionel tilbudsavis.
Ganske enkelt fordi, at tilbuddet er meget mere relevant for dem.
Gør dig uimodståelig med Facebook remarketing og Facebook retargeting
Her kommer et lidt kedeligt fakta fra et af de største amerikanske online marketing medier: Blot 2 % af de besøgende på din hjemmeside køber et produkt eller en ydelse første gang, de lander på din side. Der findes med andre ord et stort antal af besøgende, der har vist interesse i den type service eller produkt, som du tilbyder, uden at have købt det. Dem kan du fange nu!
Afhængigt af hvem man spørger, vil de sige, at retargeting er Facebooks begreb, mens remarketing er Googles. Men i almindelig tale er Facebook retargeting og Facebook remarketing to begreber, der deler samme vigtige formål: nemlig at genskabe kontakten og engagere kunden i dit produkt!