x
Få et uforpligtende tilbud

Send os en forespørgsel

Eller kontakt os på mail eller telefon:

350+ kunder

Uforpligtende møde

Ingen lange bindinger

Bureau med topkarakter på Trustpilot

Send forespørgsel ny

Vi vender tilbage indenfor 12 timer 👍

4,9 - Fremragende på trustpilot

350+ Kunder i hele landet

100% ejerskab og ingen bindinger

x
Lukket

Facebook annoncering

Facebook vokser, vækster og vinder frem, og det er ikke anderledes med Facebook marketing.

Facebook marketing og retargeting

Facebook vokser, vækster og vinder frem, og det er ikke anderledes med Facebook marketing. Derfor skal din virksomhed naturligvis også gøre brug af Facebook markedsføring og få del i det enorme udbytte, der venter på dét sociale netværk, hvor din målgruppe befinder sig.

Brug Facebook advertising og kom i lommen på dine potentielle kunder

Facebook er enormt. Ikke bare på verdensplan, men også her i Danmark. På verdensplan logger mere end 1,23 billioner aktive bruger på det sociale medie – og du kender nok heller ikke mange i dit netværk, der ikke bruger den populære platform.

Derfor er det kun helt naturligt, at virksomheder har en kæmpe interesse i Facebook annoncering, for det er her, deres målgruppe bruger store dele af deres online tidsforbrug.

Din målgruppe – eller målgrupper – kan skræddersys ud fra en kernemålgruppe baseret på alder, interesser m.m., som brugerdefinerede målgrupper ud fra lister eller som kopimålgrupper, hvor du udvider dit potentiallegrundlag ved at finde personer, der har samme træk, som dem du har kendskab til i forvejen.

Husk at man faktisk blot skal være 13 år for at oprette en profil på det sociale medie. Herfra og op støder du på alle aldersgrupper, alle samlinger af populære til helt unikke, nicheprægede interesseområder, alle faggruper, firmaer og fanklubber – ja, stort set alt.

Derfor er Facebook ads og promotion en potentiel guldgrube for firmaer.

Hvorfor er Facebook ads effektive?

Når du arbejder med markedsføring på Facebook, har du mulighed for at indsnævre din målgruppe baseret på geografiske og demografiske forhold.

Facebook marketing er derfor et effektivt redskab både for den lokale pizzabager på Nørrebro, der vil nå ud til tømmermændssegmentet mellem klokken 10.00 og 15.00 på søndage, ligesom en stor sportskæde kan målrette deres kampagner til badmintoninteresserede mænd og kvinder over hele landet i alderen 15 til 75 år.

Alle forretninger kan finde deres målgrupper. Facebook annoncering giver helt specifikke muligheder for at komme på de brugeres skærme, der har udvist interesse for produkter magen til dine – eller bare passer perfekt på din målgruppes profil. Det gør, at de mange brugere støder helt naturligt på din markedsføring, og ikke tager samme alarmerende afstand, som når de f.eks. læser en traditionel tilbudsavis.

Ganske enkelt fordi, at tilbuddet er meget mere relevant for dem.

Gør dig uimodståelig med Facebook remarketing og Facebook retargeting

Her kommer et lidt kedeligt fakta fra et af de største amerikanske online marketing medier: Blot 2 % af de besøgende på din hjemmeside køber et produkt eller en ydelse første gang, de lander på din side. Der findes med andre ord et stort antal af besøgende, der har vist interesse i den type service eller produkt, som du tilbyder, uden at have købt det. Dem kan du fange nu!

Afhængigt af hvem man spørger, vil de sige, at retargeting er Facebooks begreb, mens remarketing er Googles. Men i almindelig tale er Facebook retargeting og Facebook remarketing to begreber, der deler samme vigtige formål: nemlig at genskabe kontakten og engagere kunden i dit produkt!

Facebook retargeting og remarketing

For ikke at forvirre, samler vi de to begreber under Facebook retargeting. Med markedsføringsformen Facebook Retargeting har du et fremragende værktøj til at eksponere potentielle kunder for dét produkt eller dén ydelse, de allerede har udvist interesse i. Forestil dig at en kunde besøger din hjemmeside (eller en tilsvarende) og at du sporer og studerer personens adfærd helt pr. automatik.

Nu forlader personen din hjemmeside igen – uden at købe. Til gengæld bliver han eller hun nu eksponeret for dine Facebook ads, hvor appellerende billeder af produkter i personens interesse dukker frem med flotte billeder eller som dynamiske annoncer – igen og igen, på tværs af Facebook.

Facebook retargeting er omkostningseffektivt og fremragende til at målrette kampagner til brugere, der allerede er interesserede i netop det produkt, du tilbyder. Når først opsætning og annoncer er lavet, overvåger vi dine kampagner og gør dem så effektive som overhovedet mulig.

Facebook marketing er stadig en billigere annonceform

Foruden at være målrettet, dynamisk og effektivt hører Facebook marketing stadig til blandt de billigere annonceringsformer. Den lave pris samt de effektive målretningsmuligheder og retargeting gør den sociale platform til et sted, hvor virksomheder, der ønsker at forvandle besøg fra interesserede til konverteringer, skal være.

Din annoncering på Facebook ledsages oven i købet af nogle veludviklede værktøjer, hvormed du relativt enkelt kan aflæse succesraten fra dine kampagner eller designe nye spændende bannere, billedkarruseller og andre annonceformater som f.eks. Facebook video ads.

Facebook er ikke blot et stærkt redskab for virksomheder, der ønsker øget brandkendskab og omdømme, men også fleksibelt i forhold til reklameformer og budgettering, ligesom det endnu ikke er så konkurrencebetonet som f.eks. Google.

Facebook annoncerings giver også flere fans!

Foruden at annoncere kosteffektivt og meget målrettet, får du en ekstra gevinst ved at bruge Facebook annoncering. Undersøgelser viser, at virksomheder, som anvender markedsføring på Facebook, også ser en positiv udvikling i antallet af følgere og fans, når de reklamerer på det store sociale medie.

Dette skaber en synergieffekt, fordi fans og følgere helt automatisk udsættes for dine opslag – vel at mærke uden du skal betale for det!

Annoncerer du på Facebook og oplever en stigning af fans, sker der samtidig det, at størrelsen og kvaliteten af ”lookalike” målgrupper stiger. Du kan derfor målrette automatiserede annoncer endnu mere effektivt i fremtiden og eksponere dit brand for målgrupper, der minder om din tilsvarende.

Det giver reklamesmæk for skillingen!

Kontakt os og hør mere

Vi hjælper jer naturligvis godt fra start med jeres Facebook annoncering, så I får opstillet de rette kampagner og mål, får designet flotte annoncer med effektive budskaber og får gennemskuelig afrapportering.

Kom i gang med jeres Facebook marketing på bedste vis. Kontakt os og hør meget mere om jeres muligheder.

Lær mere omkring Facebook annoncering

Instagram annoncering

Facebook ejer Instagram, så det er nemt, hurtigt og effektivt at udvide annonceringen til Instagram.

Google Ads

Vis annoncer til dem, der aktivt søger efter det du tilbyder. Google Ads kan være super effektiv annoncering.

Konverteringsoptimering?

Vil du have mest muligt ud af de besøgende? Splittest mulighederne og få bedre konvertering.

Opsætning af Google Analytics

Vil du vide mere om de besøgende fra annonceringen? Det er nemt at måle på, med Google Analytics.