Blogindlæg

Det skal du huske, når du skal skifte website

Blogindlæg

Det skal du huske, når du skal skifte website

Det er allerførst vigtigt at klarlægge, hvorfor det er nødvendigt for dig at skifte website. Er det fordi, du ønsker at skifte domæne, vil have et nyt design eller er det måske fordi, du synes, hele systemet trænger til en opgradering?

Der kan opstå flere fejlslutninger, når man skal flytte indholdet fra sit gamle website til det nye. Derfor har vi fundet en række råd til, hvordan du kan succesfuldt kan skifte website.

Crawl dit gamle website – og opdag skjulte sider

Når man crawler, scanner man sit website for alle eksisterende undersider. Der er flere, der oplever, at der dukker glemte sider op, når de crawler – og det kan give meget nyttigt information.

Der findes flere forskellige programmer, man kan vælge at crawle med. Vi er selv fan af Screaming Frog, da det gratis understøtter op til 500 URL’s. Det er efterfølgende fordelagtigt også at crawle det nye site, da det kan være værdifuldt at sammenligne de to og lede efter faldgrupper.

Bevar dit SEO-arbejde med 301-redirects

Har du været hjemmesideejer i noget tid, har du sandsynligvis lagt en del arbejde i din søgemaskineoptimering/SEO. Det betyder, at Google har indekseret alle dine gamle sites, som efter websiteskift enten ikke eksisterer mere eller eksisterer med nyt indhold. Fordi dit nye website vil indeholde nye URL’s, starter Google forfra med sin indeksering – og du kan starte forfra med SEO.

Men du kan heldigvis undgå at miste alt det SEO-arbejde, du har foretaget dig. Dette gør du ved at lave 301-redirects! Du må først klarlægge, hvilke URL’s af de gamle og nye der matcher. Du kan fx stille dem op over for hinanden i kolonner i Excel og så derefter lave redirects mellem de matchende URL’s.

Når man redesigner, er det ganske normalt, at ens organiske trafik oplever et fald. Det vil typisk tage omkring 1-2 måneder, før du er helt tilbage, hvor du startede.

Vær desuden opmærksom på

Når du skal redirecte dine gamle URL’s til de nye, kan du i processen overveje, om dine URL’s er SEO-venlige, eller om de bør optimeres.

Hvis du allerede har et fornuftigt on-page SEO-indhold, så skal det naturligvis flyttes med til det nye website, men her er det vigtigt, at du husker at lave korrekte redirects på de forskellige interne links, hjemmesideteksten indeholder. Husk generelt at gennemgå dit SEO-arbejde i redesignet: Er der styr på titler og beskrivelser, er indholdet på hjemmeside informerende, indeholder sitet de korrekte H1- og H2-overskrifter, har dine billede alt-tekster osv.

Vi hjælper dig gerne med dit nye website

Står du og skal skifte website, og synes du også, der er meget at holde styr på? Så lad os hjælpe dig i gang!

Vi flytter gerne dit indhold sikkert og professionelt, så du undgår at miste din SEO-værdi og får lanceret et nyt website, hvor vores dygtige ansatte sørger for at skabe design, struktur og SEO-performance, der lever op til dine forventninger.

Lyder det som noget for dig? Kontakt os allerede i dag og hør mere om et samarbejde.

Få et uforpligtende tilbud

Send os en forespørgsel

Eller kontakt os på mail eller telefon:

200+ kunder

Uforpligtende møde

Ingen lange bindinger

Pop up form

Kontaktoplysninger

Hvad søger du hjælp til?

Kategori

Ellers andet vi skal vide?

Vi tager kontakt til dig med et uforpligtende tilbud inden for 12 timer. 👍🏻